Söndag 30-nov

Ullared

Igår steh vi upp tidigt och for iväg till Ullared! Ficka parkera längst bort, massa folk med andra ord! Stod i kö i nästan en timma innan vi kom in i affären. Massa follks som sagt och alla är verkligen galna där inne. Man fick brotta sig fram överallt och tanter som tror de har förtur till allt med och kör på en med sina kundvagnar på hälarna. Men vi gjorde i alla fall en massa fynd och det bästa var ju en ny matta till tv-rummet! Dey var välbehövligt då våran förra var hemskt skitig av sådant som inte går och få bort!

Hörde en rolig sak inne på Ge-kås med. Det var en mamma och en liten tjej ( kanske 6 - 7 år gammal) som kom med en överfylld vagn.
Tjejen:Men mamma, när ska vi till Ge-kås då?
Mamman: Vadå?
Tjejen: Ja men vi skulle ju till Gekås! När ska vi gå dit, vi har ju varit här jätte länge nu
Mamman: Men vi är ju på Ge-kår nu.
Då började tjejen stortjuta!! Hahaha
Jag förstår verkligen inte varför man tar med sina barn dit. Det måste ju va jättesvårt att hålla reda på sina barn där inne. Jag kan inte ens hålla reda på mig själv=/

På kvällen fick vi besök med ju:D Emelie ringde och sa att hon och Johan var i Göteborg och skulle åka hem till Nässjö så de undrarde om de kunde svänga in till Borås och hälsa på oss! Och självklart fick de det! Åt pizza och pratade en massa! Mycket trevlig med sådana där oväntade besök:D

1:a Advent

Idag har varit en riktig städdag!  Vi har dammat alla hyllor och typ alla möbler som vi har! Blockat och donat, rensat kläder, slängt massa skräp, diskat, dammsugit och torkat golven! Så nu är det rent och julfint här! I morgon ska vi tvätta vår jätte hög med tvätt med. Syster med familj stannade även till i borås och plockade upp deras beställning från ullared. De hade vatt hemma i nässjö över helgen och var nu på väg hem till Göteborg igen. Lille liam var trött och såg helt förvirrad ut att jag helt plötsligt stod utanför bilen:D Sötunge! Har köpt massa julklappar till honom nu:D

Vi har haft 1:a advents  mys med pepparkakor och glögg idag. Slog även in julklapparna som vi köote igår! Det var mysigt det:D

Nu håller oscar på att beställa hultsfredsbiljetter till honom,clara och mig! Han hade nämligen möjlighet att köpa dem till rabbaterat pris denna helgen! Så i sommar blir det Hultsfred för min del!! Herregud, vad har jag gett mig in på=S jag har ju alltid sagt att jag aldrig skulle åka till Hultsfred! Men Oscar och Clara hade ju så kul förra året så jag får väl ge det en chans!!

Tjingeling

Kommentera här: