Sista Januari

Slut på denna månaden! Tiden går snabbt som vanligt!
Jag hade iallafall tur och hela helgen blev inte förstörd av magsjuka eller vad det nu var jag fick i fredags. Var bättre på lördagen. Bara väldigt hängig. Men vi kom iallafall iväg och köpte en soffa. Eller beställt en snarare, den anländer vecka 13 så har bara lagt handpenningen än. Men jag vill ha den nuuu!! :)
Efter en massa vilande hela dagen åkte vi sen till Tess och Tony som bjöd oss på mat och sen gick på på Bio. Det gick sådär med min lilla mage som gjorde ont men filmen var jätte bra, Love and other drugs.
På söndagen inveg jag mina skidor, men det gick sådär, skidorna var toppen men jag var ju inte på topp och det var så galet mycket folk i spåret, alla ville ut i kanonvädret. Lite dåliga och isiga spår och folk som bara skrek på mig att jag skulle flytta på mig hela tiden gjorde att jag tröttnade och gick hem istället. Får åka mer en dag när det inte är så proppat med folk.
Pontus kom sen hit och hade bakat kaka (med nötter i så jag kunde ju inte äta av den tyvärr) Men vi tog iallafall med oss kaffe och gick ut i det härliga vädret och picknickade lite! Det var en härlig söndag.
Idag var det jobb igen, öppnade idag så var hemma ganska tidigt så gav mig ut och sprang lite. Sen när john kom hem började vi förbereda maten. För idag gör vi något väldigt vuxet och husligt. Nämligen hel kyckling, ris och grönsaker i lergryta. Så det har nu stått i ugnen i en timma och ska stå en halv till.
Imorgon är det studiedag på jobbet så det blir en barnfri dag.
Ha en bra vecka :)

Kommentera här: