dalarna!

Hemma igen efter mycket bra semester i dalarna! Har tillbringat dagarna i Leksand och johns föräldrars jätte fina hus. Varit i nusnäs och kollat på dalarhäst tillverkning. Simmat vansbrosimmet. Vandrat en massa, kollat på Njupeskär, sveriges största vattenfall. Vandrat upp på nipfjället och sovit på pernilla wibergs hotell i idre, bestigit dalarnas högsta berg Städjan i 7 grader varmt väder med blåst och regn, men det gick det med :)
Här kommer en massa bilder från toppen semester i dalarna:
Framme vid huset i Leksand
Vansbrosimmningen - innan start, jag kikar upp glatt där bakom.
Så var man iväg.
Min egna fotograf följde mig längs älven här är jag halvvägs ungefär.
MÅL!
Stolt vansbrosimmare!
Hos dalahästarna
John vid Njupeskär
Jag vid sveriges största vattenfall
Vi uppe på Nipfjället, bakom oss syns städjan som vi besteg dagen efter!
John på väg upp för städjan. Kallt och blåsigt
Jag håller på att blåsa bort
Uppe bland målnen
Toppen
På vägen ner träffade vi på ett gäng renar!
Har berkligen vatt en toppenresa, även att jag tyckte det var liiite läskigt längst uppe på toppen, jag trodde jag skulle blåsa av. Hade ju vatt synd!
Nu får vi se vad resten av semestern har att erbjuda :)

Kommentarer:

1 Matilda:

Härliga bilder, roliga saker ni hittar på ;)

2 Camilla:

3 Camilla:

Kommentera här: