10 veckor...

Exakt 10 veckor kvar till tåget rullar mot Kiruna och vårt lilla äventyr :D Kuuul! Jag är taggad, lite nervös och och nyfiken på hur det kommer bli. Har suttit och läst tips på nätet nu och kommit på att det krävs en hel del planering innan man ger sig iväg på vandring. Hur man ska packa, hur man ska klä sig, vad man ska ha med och äta, hur mycket äter man? Jätte mycket att tänka på för ett gäng nybörjare som vi är. Framförallt krävs det att man går in sin skor ordentlit och testgår i kuperad teräng. Vi gick igår med tess och tony! Det blev en härlig tur och jag testade att gå med mina stavar och det ska jag verkligen ha med mig på vandringen. Bra hjälp och läst på många forum att det rekomenderas att man har det. Smidigt att ha när man ska vada genom vatten eller när det är brant uppåt eller neråt.
Längst upp på brudaremossen. En skidbacka här vid oss som är gjord av en gammal soptipp.
Det är alltså egentligen ett berg av sopor som håller på att förbrännas. Här har man fin utsikt över Göteborg.
Även detta på Brudaremossen.
Vandring längs norra långvattnet heter det. En pöl mitt inne i skogen typ ;)
Ficka paus :D Tess och Tony med munnarna fulla ;P hehe
Det blev en 3 timmars tur i skogen. Härligt och jag är så glad att vi bor just här. Tänk vilken lyx vi har som har så nära till detta och ändå bor centralt i Göteborg!
Nästa tripp får bli med stora ryggan tror jag för att känna på hur det är att gå med packning. Snart ska jag ner till stan och kolla lite på vandringsbyxor!
/Sara

Kommentera här: