Söndag

Skön söndag. Tog en lång frukost för mig själv eftersom John var tvugen att jobba idag igen. Slöade länge i soffan och läste massa tips och råd inför vår vandring. Mitt stora problem är vad jag ska ha för byxor. Ska jag ha mina vanliga träningsbyxor, som inte tål vatten alls och ha med regnbyxor? Eller ska man skaffa sig ett par vandringsbyxor som stöter bort vatten? Räcker det då eller behöver man regnbyxor också :/
På XXL vildmark hittade jag dessa idag:
Men om det blir varmt kanske man vill ha kortbyxor, ska man då lägga till lite mer så man får sådana med avtagbara ben eller ha med sig ett par kortbyxor. Hehe, svåra frågor. Man vill ju försöka ha så lite som möjligt med sig för man ska ju orka bära på allt också!
Några fynd gjorde vi idag iallfall:
Jag köpte strumpor som är bra för att motverka blåsor och skavsår,
Två resehandukar hade de billigt och bra där ( Små, lätta och torkar snabbt.
Två sporks
skavsårsplåster
Karta över vår vandring, Kebenkaisefjällen.
Har även vatt ute och gått en sväng i det fina vädret idag. Men sen var John tvugen att dra igen på ett möte med styrelsen, upptagen karl jag har. Jag sitter nu här och kollar på en film som heter a lonely place to die. Handla om några som är ute på vandring och blir jagade av någon mördare. Kanske inte värdens mest passande film när man är själv och ska ut på vandring i sommar. Men kan inte sluta kolla. Hoppas jag kan sova sen bara.
Imorgon blir det jobb en liten stund bara. 7 - 12 :) Göttgött
/Sara

Kommentarer:

1 Emma Hallenborg:

Dom byxorna är kanon bra. :) Finns dock billigare varianter. Jag hade ett par från lundhags som var suveräna,men dom gick sönder så då köpte jag från pinewood och dom var minst lika bra.

2 Sara:

Tack för tipset Emma :) Står dom emot mycket regn vet du det? eller står de bara emot lite fukt? :)

Kommentera här: