Mitt 2012

Mitt 2012 har varit ett väldigt bra år! Har ju ett tag nu hållit igång träningen. Men det här året hände något i min träning. Jag fann löpningen på ett helt annat sätt än tidigare och jag har trappat upp träningen mer och tränar mer målmedvetet.
 
Januari
 
Under Januari blev det mycket pass på friskis och testade mycket nya pass. Men mest fokus låg just då på längdskidor eftersom jag och Emelie skulle köra Tjejvasan i Februari. Andra gången för min del.
 
Februari
 
Åkte mycket till Nässjö för att träna längd! Var i bra skidform och så nedrans taggad för Tjejvasan! Mitt mål var 3 timmar och jag är ganska säker på att jag hade slått det.
 
 
MEN va häder då till Tjejvasan! Jag får influensa!!! Så ledsen jag vatt :( Men vi följde ändå mmed upp till Leksand och hejjade på Emelie!
 
 
Mars
 
En tur till Sälen, Lindvallen blev det med hela Phede-gänget! Superskoj och massa svischande i backarna!
 
 
 
Det var i mars jag började upptäcka löpningen mer och började springa mer och mer regelbundet. Jag upptäckte, till skildnad från innan, att jag tyckte det var riktigt kul att springa!
 
 
April
 
En månad med massa skoj! Det brukar ju vara så när våren kommer! Vi i kompisgänget bokade vår vandringsresa längs kungsleden och vi tog oss därför under Påsken en liten smålandsvandring. 
 
 
 
Jag började även med lite mer hammaträning och lärde mig mer hur man kan träna med pilatesbollen. Som jag nu använder mycket!
 
 
Sen fyllde jag ju även 25 år och jag och Tess hade en hejdundrans superskoj fest tillsammans!
 
 
Av mamma och pappa fick jag i födelsedags present min fantastiska och välanvända Garmin Klocka! Klarar mig inte utan den nu ;) hehe
 
 
 
Maj
 
Skruvade upp cykelträningen lite mer för snart var det dags för första delen i Göteborgsklassikern som jag och min syster skulle genomföra under 2012.
 
 
 
 
Det blev också en hel del vandring för att testa all utrustning och gå in vandrakängor med mera inför sommarens vandringsresa!
 
Vandring med tess och tony
 
Vättlefjällsleden 25 km.
 
 
 
Dessutom hann jag med en del lopp under maj månad.
 
Vårruset:
 
 
Hisingen Runt -  Första delen i GöteborgsKlassikern!
 
 
 
Juni
 
Startade månaden med ännu ett lopp. Blodomloppet! Jag sprang för första gången milen under en timma som då var mitt mål för sommaren. Tänk va jag har utvecklats sen dess!!
 
 
 
Mer vandring blev det också. Inte långt kvar till sommarens stora utmaning!
 
 
 
Dessutom blev det en hel helg i cykelstaden Motala! Jag och Emelie körd tjejvättern på Lördagen och Johan och John körde halvvättern på söndagen!
 
 
 
Glad tjej som kom i mål på 3 timmar och 52 minuter. och med den cykeln dessutom! Helnöjd! 
 
 
Coola killar som gjorde ett kanonlopp. 15 mil på 4:57!
 
Jag blev frälst i cyklingen och investerad då efter dessa två cykellopp i en racercykel!
 
 
 
Juli
 

Semestern börjar och så även vårt äventyr i norr! Bland de bästa resorna jag gjort! Vi vänner gjorde verkligen den resan till det bäst någonsin och jag är så glad att jag gjorde det just med dem! Vandring längs Kungsleden i 5 dagar och besteg kebnekaise på vägen upp! Läs om Toppturen här. Bland det häftigaste jag varit med om!
 
 
 
 
Mera äventyr med fina vänner vill jag ha!!
 
Augusti
 
Jag tränade hårt för att springa Midnattsloppet här i Göteborg i slutet av Augusti! Målet var att springa på 55 minuter! Men otur igen och vaknar upp ute hos min syster samma dag som loppet och är super dunder förkyld och feber :( Blev inget lopp för min del men John sprang, jag vill ha revanch 2013! Då jäklar ska de bli av!!
 
Men ett annat lopp blev det iallafall och det var andra delen i Göteborgsklassikern! Nämligen Delsjösimmet!
 
 
Snygga va ;) hehe
 
September
 
Jag och Clara började springa med GöteborgsVarvets löparkvällar som leds av en springklubb, solvikingarna, här uppe i skatås. Bra springträning och man fick bra tips på intervaller och teknik.
 
 
Ännu ett lopp i slottskogen. Denna gången var det iForm-loppet!
 
 
Oktober
 
Jag sprang för första gången 14 km, som då var det längsta jag sprungit. Mycket fokus på löpningen blev det under hela hösten! Men hittade även tillbaka till spinningen som jag kört en hel del!
 
 
 
November
 
Löpning, löpning och löpning. Tur att löpning aldrig blir enformigt. För det finns en miljon olika sätt att göra det på och olika rundor!!
 
November startades med det tuffaste loppet jag någonsin varit med om! Sista delen i GöteborgsKlassikern, Finalloppet. En dag när regnet vräkte ner. Terränglopp ska inte underskattas. Jäklar i havet va jobbigt det var! Men så sjukt kul! Klafsa runt i lera!!
 
 
Därmed var GöteborgsKlassikern gjord och en av de första att någonsin göra en!
 
Jag slog också mitt distansrekord och sprang 17 km :D
 
 
Sen testade jag för första gången att springa med Göteborgs Running Club. Sjukt kul och sjukt jobbigt! 
 
 
 
Gjorde stora framsteg under november med löpningen. Kul och motiverande när man ser sina framsteg :D
 
December
 
Upptäckte att jag faktiskt klarar av att springa på morgonen innan frukost och hur smidigt och bra det går att springa hem från jobbet ibland :) 
 
 
Morgonlöpning och frulle :D
 
 
Fick med mig min kära sambo på ett GRC-pass
 
 
Långlöpning med Göteborgsvarvet och solvikingarna i massa nysnö blev det med. Här imellan under hela året har jag ju såklart även avverkat massor och mängder med pass på friskis!
 
Ja så såg mitt Träningsår ut i korta drag (fast ändå långt) hehe. Nu ser jag fram emot nya mål och utmaningar 2013 :D
 
 
Hoppas ert år varit lika bra som mitt :D
 
/SARA
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lina:

Vilket bra träningsår!!! :) ska bli kul och följa dig 2013 :)!

Svar: Tack :) Ja jag fick verkligen fart på träningen det här året :) Tack detsamma!
Sara

2 Emma:

Inspirerande och kul att läsa :) Jag sitter ochkså och fundrar på det gångna året. Börjar ju dyka upp lite "årskrönikor" i bloggvärlden. Kul att se vad man åstadkommit. Spännande med vandringen, det är något som jag också vill göra mer och "på riktigt". Har bara gjort dagsturer.

Tråkigt med sjukdomarna vid loppen. Hoppas du får chansen att ta revansch på dem under 2013! =)

Svar: Tack va kul :) Ja mitt träningsår tog verkligen fart i år :) Rekomenderar verkligen att vandra! Toppturen upp på kebnekaise var krävande men riktigt häftigt! En upplevelse som vi i kompisgänget pratar om nästan varje gång vi ses :)
Ja jättetrist att bli sjuk inför något man laddat för länge men som tur är finns det fler lopp!! :)
Sara

3 Lisa:

Vilket härligt år:D kul att få en snabbgenomgång så här!!
Och väldigt fina bilder...

Svar: Ja jag är nöjd med året! Fått fart på träningen! Nu är jag redo för 2013!!:D
Sara

4 Lisa:

Vilket härligt år:D kul att få en snabbgenomgång så här!!
Och väldigt fina bilder...

5 EmelieMaria:

Åh vad kul att läsa och vilket härligt träninssår! ! Ser fram emot 2013 jag med, ska bli grymt att kunna lägga fokus på träning igen nu när jag har jobb fixat! :)

Svar: Va kul! Tack! Ja nu kör vi hårt 2013! Lycka till och kul med jobbet :D
Sara

6 Sara Ekman:

kul med årsresumé :)

7 Marie:

Vilken underbart träningsår du haft! Du måste ha utvecklats massor! Jag förundras mest över hur sjutton du hunnit med allt! :)

Svar: Tycker man bara att det är roligt så hinner man med allt :D
Sara

8 Alexandra:

aha du var med på finalloppet :) Moi oxå 18,8 km härlig lera. Man var ju som ett litet viltsvin på loppet. Du verkar ha haft ett bra år...Nu kan det bara bli bättre ;)

Svar: Jaha va kul va du med där ;) Ja nu ser jag fram emot nästa! :)
Sara

9 Veronika:

Vilket fint år! Shit vad synd det är när man blir sjuk & tränat massor inför tävlingarna. Det ska bli så kul att följa dig 2013!
Kram kram

Svar: Ja jag är nöjd och glad med året :) Men nu är det bara att blicka framåt och lägga fokus på nya mål och tävlingar :D Tack va söt du är :) Det samma får jag säga då!Kram
Sara

10 Anonym:

Du är grym min bästaste sara!! Blir ju stolt;)
2013 SKA vi ses mer o träna ihop.. Håller på att fundera på nått äventyr åt oss. typ ett träningslägeräventyr ;)

Svar: Ååååh finaste vän :D Du är väl bara för go! 2013 blir vårt år det :D Jaaa, äventyyr och träningsläger med dig kan inte bli annat än bra :D
Sara

11 Hirre:

Oj missade o skriva namn, men du förstod kanske att de är hirre som skriver ;)

Svar: Jag förstod precis vem det var ;) hihi
Sara

12 Lina:

Vad grym du är!!! Vilket år!! :-) HEJA dig! Vi har cyklat tjejvättern samtidigt..hihi..jag cyklade på 3:46 tim tror jag det va..haha..
Gott nytt år!

Svar: Jasså kuuul :-D Gott Nytt du med ;-)
Sara

13 Sofia:

Låter som ett grymt år! :)

Svar: Tack. Ja jag är nöjd :)
Sara

14 Lotta:

Vilket härligt träningsår du har fått till. Tack för inspirationen!

15 Malin E:

Vilken härlig träningstjej du är!!!
Nu följer jag dig med spänning 2013! Hejja!

16 Malin E:

...det var från mig :)

Kommentera här: