Det här behövde jag...

Det är nästan så jag skäms. Men jag är typ invalid sen GRC-passet i Tisdags. Tycker inte jag borde få sådan träningsvärk av löpning, MEN riktigt tuffa intervaller, grodhopp, upphopp, utfallssteg med mera i 70 minuter gav mig rejält med träningsvärk. Pressade ju mig dessutom bra mycket extra, blir ju så när man tränar i grupp!
 
Barnen på jobbet undrar varför jag går runt och låter och grymtar när jag sätter mig eller böjer mig. 
En tjej sa: Varför låter du så där hela tiden idag för Fröken?
Jag: Jo jag har sprungit snabbt upp för massa backar förstår du och har lite ont i benen efter det!
Tjejen: Jaha, vad onödigt! Jag springer bara nerför!
Smart tös det där!
 
Dessutom har jag känt mig lite småkonstig i kroppen så bokade av träningen på gymmet både igår och idag. Så igår blev det en promenad istället och idag gjorde jag något jag längtat efter som var väldigt länge sedan! Slutade tidigt och trampade ner till Valhallabadet. Där tog jag och simmade i ca 45 minuter, tappade lite räkningen på längderna men tror det blev ungefär 1.5 km. Så skönt att simma och det kändes som lite lagom träning idag!
 
 
Efteråt satt jag och tog igen mig lite i bastun innan jag duschade och trampade hem. Känns att det börjar bli kallare nu! Överallt pratas det om snön, men i Göteborg lyser den med sin frånvaro! Får väl hoppas det ligger snö hemma i Nässjö till jul iallafall så jag kan köra lite längdskidor där!
 
 
Väl hemma igen tog jag mig lite gott jultee och fil. Får bli en simtur snart igen, känns så skönt i kroppen efteråt!
 
Imorgon blir det till att vässa armbågarna. För då drar jag och Justine till Ullared! Shopping shopping!! Listan är lång!

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Åh, träningsvärk är ju ljuvligt! Eller ja, smärtsamt men ljuvligt... ;-)
Jag önskar att jag kunde vara med på GRC-kvällarna. Men jag är inte hemma (a-sås) förrän 17.15 så det blir jäkligt tajt att hinna till Gbg i rusningstrafik också... :-(

Svar: Ja men så är det!:-) jobbigt men gött!Va synd att du inte kan, men det kan nog bli lite tajt om tid :( Finns inga löpargrupper närmare dig då?
Sara

2 Amanda:

Ska du ju verkligen inte skämmas för, det är ju ett tecken på att du tog i ordentligt ;)

Svar: Hehe, ja precis. Det gjorde jag verkligen !
Sara

3 Sofia:

Haha sådär låter jag jämt. Folk på jobbet tycker det är konstigt, då jag om nån inte borde ha ont nån stans för att jag just tränar så mycket. Dom har nog aldrig haft riktig träningsvärk brukar jag tänka. ;)

Skönt att simma. Är riktigt sugen på det, vet inte när jag ska få in det bara, gillar inte när det är för mycket folk på Valhalla.

Svar: Haha, precis!! Ja det är jobbigt om det är för trångt i bassängen, slutar ju vid 14 ibland och då är det inte så mycket folk :). Ett morgonsimpass kanske? :-)
Sara

4 Lina:

härligt med simning! :)


Svar: Ja det var det verkligen ;)
Sara

5 Karro:

Härligt med träningsvärk, och underbar kommentar från din elev.
Vi ska också till Thailand. Såååå skönt o bara en vecka kvar nu.

Svar: Ja man får ofta härluga kommentarer av dem ;) Åh va härligt! Själv har jag en månad kvar..men va skönt de ska bli. Hoppas du får en bra resa!
Sara

6 Lina:

Hehe...jag brukar också känna mig mosad efter löpskola! :)

Svar: hehe, ja mosad är verkligen rätt ord ;)
Sara

Kommentera här: