GRC! :D

Shit vilken löparglädje och kämparanda det var i dag i ett mörkt och småregnigt Slottskogen där närmare 80 löpare möttes upp på Linneplatsen för att delta i löpträning av Göteborgs Running Club!
 
 
För det första är jag glad att jag bara tog mig dit själv, brukar alltid vara så feg inför nya saker men har bestämt mig för att inte vara det längre utan bara köra på! Tänk om jag är sämst, inte pallar med o.s.v. Men vem tusan bryr sig egentligen, det är väl asbra bara att man är där och kämpar, och ja, en i det inte lika snabba gänget var jag nog Men det var grymt duktiga löpare där) men jäklar va jag kämpade!! och nä sist va jag ju inte heller! Så glad att jag kom dit!!
 
För det andra är jag glad att jag överlevde tog mig igenom detta monsterintervallpass! 
 
Men lite smånervös tog jag mig till Linneplatsen iallafall efter jobbet. Lite bökigt eftersom jag slutar 17:15, hinner ju inte hem direkt och sen tillbaka. Så bytte om på jobbet. Låste in min väska i vagnförrådet, för jag kunde ju liksom inte ha med den till slottskogen, för att sedan när passet var klart cykla förbi jobbet och hämta väskan. Smart av mig :) Lite bökigt, men så fick det bli
 

 
Dagens pass. (Kopierat av GRC:s facebook-sida)

* 1500m uppvärming 5.40-6.10min/km
* Stretch
* Sex löpskoleövningar (30sek x2)
Uppdelning av grupp...

Del I
* Breakdown pass. Detta innebär att vi börjar med en lång sträcka i normaltempo och sedan springer kortare och kortare intervaller men samtidigt höjer tempot. 600m, 400m, 200m, 100m.

Del II
* 200m backintervall x2
* Grodhopp
* Utfall
* Upphopp med klapp
* Baklängeslöpning

* TABATA, 20sekunder löpning i lång backe, 15 sekunder vila x8.
* Kombinationsövning. 25 grodhopp á la Ass to the grass och sedan 200m backintervall.
*Stretch
 
Så jäkla skoj var det, detta är verkligen något för mig. Att träna i grupp utmanar mig verkligen, annars är det så lätt att ge upp. Behöver någon som skriker lite på mig. Kom till och med upp rekordhögt i puls. Inte illa!
 
Kommer garanterat tillbaka nästa Tisdag :D
 
/Sara

Kommentarer:

1 Frida Matsdotter:

Va kul det lät att träffas upp sådär många för löpning. Det måste jag kolla upp här omkring!:)

Svar: Ja de är super kul och manblir så taggad :) ja det får du kolla!
Sara

2 DIANA ÖSTERBERG:

Hoppas du haft en bra onsdag! :)

3 Johan:

Löpning i grupp är grymt bra!

Svar: Verkligen superbra! Man pressar sig lite extra!
Sara

4 Annika - strongday.se:

Kul! Det är alltid lite pirrigt att prova på nya saker men man ångrar sig sällan efteråt när man insåg att man överlevde :) Såg ut att vara ett tufft pass, körde alla samtidigt eller fanns det flera nivåer?

Svar: Vi delade gruppen på två men inte efter nivå. Alla körde samtidigt och peppade varandra. De som var extra snabba fick extra övningar. Så alla kan va med. Superkul :)
Sara

5 Sofia :

Härligt pass! Och vad kul det låter med löpargrupp. Och bra gjort där att ge dig dit själv!!

Svar: Jätte kul och man utveklas så mycket mer tycker jag när man tränar i grupp och peppar och taggar varandra! Lite stolt över mig själv är jag faktiskt ;) skönt att övervinna en liten "rädsla" ;) Tack för en fin kommentar!
Sara

6 Lina:

Grymt pass!! Pepp ger extra styrka! :)

Svar: Verkligen, jag tar i såå mycket mer när jag tränar i grupp!
Sara

7 Malin E:

Bra jobbat! Löpargrupp är verkligen bra. Jag har alltid tyckt om att springa själv, MEN nu ska jag nog också börja.. Tror man utvecklas riktigt mycket utav det.
Vilket härligt pass! Och va nöjd över dig själv att du tog dig iväg!! Fast du var lite nervös innan... :)
Kram

Svar: Ja toppen, har verkligen upptäckt hur kul och utvecklande det är! Ville också bara springa själv innan, för jag ville inte va sämst, men det är så skönt att jag har övervunnit den känslan nu :D Lite stolt över mig själv är jag ju allt ;) hehe. TACK för en fin kommentar :)
Sara

8 matilda:

Roligt att testa något nytt :) Jag önskar att det fanns lite mer här omkring.

Svar: Ja de är kul. Hoppas du hittar nåt för det är riktigt bra med gruppträning! :)
Sara

Kommentera här: