Mästerkockarna!

Vi hade en perfekt och supermysig lördagskväll hoss Tess och Tony igår. De bjöd på en riktig supermiddag. Visste redan innan vi kom dit att vi skulle få något smarrigt för där får man alltid god mat. Tony borde vara med i Sveriges Mästerkock! Tack fina vänner för en jätte bra kväll :)
 
En go drink!
 
 
Oxfile, potatisgratäng, pepparsås och sparris
 
Efterrätten! Hur fin är inte denna då! Vilken fantasi de har och god var den med. Bland de bästa efterrätter jag ätit! Tess och Tony ni får 5 stjärnor av 5 möjliga av mig :D
 
 
Idag när jag vaknade var jag sugen på scones, så jag smög upp och gjorde scones och sen väckte jag john med frukosten redan framdukad. Vilken bra flickvän jag är ibland ;)
John var tvugen att jobba lite idag så jag satte igång med operation storstädning. Dammat, dammsugit och stadat toaletten. Gjorde även iordning balkongen för den kommande vintern...som nog tyvärr dröjer ganska länge till. Men jag slängde alla vissna balkongblommor och bar upp möbler på vinden. Fick ett litet spel när det vällde ut tvestjärtar som kröp på mina fingrar. Skrek som en galning och John kom springandes som räddaren i nöden och undrarde vad som hände. 
 
Sen kände jag efter detta slit att JO jag är faktiskt värd den där finfina Sara-jackan. Så jag hoppade på cykeln och trampade ner till stan och in på stadium köpte jackan och sen trampade jag hem i blåsten igen! Jag är göörnöjd! Ge mig lite kyligare väder nu så jag kan få börja använda den!
 
 
Snart blir det spinning så jag får testa mina nya skor och sen ska vi äta sushi. Ger det ett försök till, ätit det två gånger tidigare och inte gillat det men jag tror på tredje gången gilt. Jag vill ju gilla det för det ser så fint ut att äta sushi ;)
 
/Sara

Kommentera här: