Gjort egna "TRX"

I helgen hemma hos mamma och pappa gjorde vi egna TRX. Vi tillverkade dem av spännband (så att man kan bestämma längden på dem), snöre och två slangbitar. Perfa! Riktiga TRX kostar ju hur mycket som helt men de här funkar mins lika bra. Trär i en "grej" (något som stoppar upp på andra sidan) och klämmer fast dem i en dörr!
 
Jag testade dem lite här ikväll och John fick såklart agera fotograf ;)
 
Ben och rumpa
 
Core
 
Armhävning med fötterna i repen.
 
 
Armhävning
 
Bicepscurl
 
Rodd
 
Planka med indrag
 
Riktigt rolig träning ju, jag som är sist i världen på att testa TRX ;) Gäller bara att få till tekniken och komma på roliga övningar så har jag nu ett perfekt hemmaträningsredskap som går att använda till hela kroppen!
Tur jag har en händig fästman som knåpade ihop detta till mig ;)

Kommentarer:

1 Helelala:

FixarJohn ;) sjukt kul o bra med trx ju!

2 Helelala:

FixarJohn ;) sjukt kul o bra med trx ju!

Svar: En riktig FixarJohn! Han har det i blodet ;) Superkul ju och smidigt att ha hemma :)
Sara

3 MarveW:

Fiffigt! Har precis bekantat mig med TRX-band = Grym träningsvärk

Svar: Ja jag får väl se hur jag känner mig imorgon men var ganska skakig efteråt ;) härligt!
Sara

4 Petra:

Vad smart! Kan han tillverka till mig också:) de sparar man ju massa pengar på att göra egna!

Svar: Absolut! Har du bara tre spännband en liten bit slang och lite rep så kirrar vi det :)
Sara

5 Rund är också en form!:

Jag har också tänkt göra ett eget, men inte fått tummen ur. Nu har jag det förvisso på gymmet, men mycket smidigare om man har ett hemma (också)! :-)

Svar: Ja jag har det med på gymmet och upptäckte hur kul och bra det var så kul att ha hemma (oclså) ;) hehe
Sara

6 Jörgen:

Perfekt!
Här har du träningsredskap nr.2 som du kan göra själv:
http://www.youtube.com/watch?v=il8rU0H-9ps

Svar: Hehe..ja snart har jag ett helt eget gym här hemma :)
Sara

7 Anna:

Så kul! Nu ska jag äntligen få tummen ur att sätta upp mitt band jag köpte. Har inte ens öppnat kartongen. Fy skäms! Tack för påminnelsen och bra jobbat <3 vad har ni för fäste i taket? Kram

Svar: Jättekul! Vi har inget fäste i taket utan har klämt fast dem i en stängd dörr. På andra sidan kan man trä igenom något..en handduk tex för att de inte ska glida ur :)
Sara

8 Lina:

Så fiffigt att göra egna band! Grym träning!

Svar: Ja de funkar ju minst lika bra :)
Sara

9 FörortsPappan:

Grymt Sara (och John)! Kul att se andra som också tillverkar lite egna träningsredskap hemma- mer sånt!

Vad för sorts spännband använde ni?

Svar: Ja men det blir ju ännu roligare att använda när man gjort det själv! Funkar kanonbra :)Jadu..spännbanden var några vi hade hemma som vi använt att spänna fast cyklarna med på bilen men som vi tyckte var lite stora...:)
Sara

10 Lisa:

Välkommen till TRX-frälstas klubb;) Hehe. Bra fotat förresten! Eller, duktig fotograf kanske? :)

Svar: Tackar :-D hehe ja bra modell skulle jag säga ;) haha
Sara

11 Louise:

Hi hi hi, du e inte sist - i am!! :0) ser ju alldeles livsfarligt ut för mig!! :0) men kanske ändå skulle testa på gymmet, verkar grymt bra träning!!

Svar: Testa! Superskoj, varierande och kanonbra träning :)
Sara

12 anna:

Så du trär igenom den genom dörren och lagt en tunnare handduk för att den ska sitta fast?
Måste testa :D

Svar: Nä inte riktigt ;) man klämmer dem i dörren och på andra sidan har vi ett "stopp" vi har ett rör typ med skumgummi på för att det inte ska bli märken. Men man kan ju ta vadsom bara så att det sitter något på andra sidan som stoppar upp! Kan ta en bild och visa :)
Sara

13 Andreas:

Mycket bra! Hurtigt och dant! (:

Svar: hehe, eller hur!
Sara

14 Anki:

Jag har TRX och det är verkligen kul. Tyvärr är jag dock lite dålig på att använda dem..

Svar: Det är bara att börja använda!! Toppen ju :)
Sara

15 Anna:

Jag tror jag hänger med på hur du menar med "stoppet". Nu är mitt uppe ur kartongen iaf ;) kram

16 JHH:

Jag älskar TRX, det går att variera till tusen :)

Svar: Ja verkligen! Superskoj!!
Sara

17 Rickard:

Ser bra ut! Och roligt!! :-D

Svar: Ja de funkar toppen :)
Sara

18 Pierre:

FAN, det där var ju biljant!!! Det där tänker jag kopiera!! =D

Svar: Hehe...eller hur ;) man får ha lite snålt småläningsblod i sig så hittar man lösningar på dyra alternativ :) funkar toppen :)
Sara

Kommentera här: