Ny springpryl ;-)

Rackans va skönt att det bara blev en kort förkylning, trots att jag sprang lopp när jag var förkyld. Men idag var jag tillbaks på jobbet, det enda som är kvar nu är att jag är ganska snorig fortfarande! Men inget som håller mig borta från spåret.
Tog lite otrivin när jag kom hem och gav mig ut på en kort och lugn känna-av-formen jogg idag. 5 kilometer blev det och allt kändes bra! Skönt! Då kanske jag kan få till det där planerade långpasset på fredag ändå!
 
Herregud va mycket bättre jag mår när jag får gå till mitt jobb, träffa mina goa arbetskamrater och för det mesta goa barn ;) Komma hem från jobbet och få träna lite. Min kära sambo kan vittna om att jag inte är en munterjök när jag gått hemma en hel dag och inte kunnat göra något för att man måste vila och bli frisk!! Nä de är inte min grej det. Full fart ska de va :D
 
Idag på min springtur testade jag min nya "springpryl". Något jag tänkt köpa hela sommaren men nu har det äntligen blivit av. Nämligen ett vätskebälte. Varma dagar kan jag verkligen sakna att inte ha något vatten med på löprundorna. Särskilt de lite längre. Planen är även att ha det på de lite längre långpassen när man kanske springer runt 2 timmar eller mer och behöver fylla på med lite energi någongång. Inför lidingö nu bland annat men jag tänker att det kan funka bra att ha med på längdskidandet till vinter också :)
 
 
Snyggt var det iallafall :D
Märket är Nathan och jag köpte det på XXL sport och vildmark för 279 kr.
Det jag upplever när jag springer med det är dock att det glider upp lite. Men jag ska prova att spänna åt det lite mer nästa gång. 
 
/Sara
 
 

Kommentarer:

1 FörortsPappan:

Det har jag tänkt köpa länge men inte kommit mig för! Att springa med flaska i handen är inte jättesmidigt :-) Men just nu har jag lånat mik vän CityPappans vätskeryggsäck och det är grymt smidigt får jag säga. Skriv mer om detta när du testat igen!

Svar: Ja det är ju också fiffigt det där med vätskerygga! Ska skriva imorgon hur det gick med bältet på långpasset!
Sara

2 Louise:

Åhhh, jag tänker mig en liknande inför lidingöloppet (om knät blir friskt nog att kunna springa).... Kul att höra vad du tyckte om att springa med det!! :0) får nog ta mig en shoppingtur efter jobbet :0)

Svar: Ja jag ska testa det igen och se om jag listar ut hur det sitter bäst :DNej hoppas knäet blir bättre, kan ju inte missa lidingö!!! :/
Sara

3 Nina:

DET var snyggt!
Letar själv ett vätskebälte och detdär ser precis ut som det jag spanat efter, så nu blir det nätklicketiklickbeställ :)

Svar: Visst är det snyggt!! Har du klickeliklickat hem något än!? ;)
Sara

4 Rund är också en form!:

Jag har ett liknande (minns ej märket dock). Det glider upp i midjan oavsett hur hårt jag drar åt det. Tror jag har för breda höfter, jämfört med midjan, som liksom blir det "naturliga" ställer för den att glida till. Kan man bli rakare i kroppen bara sådär? ;-)))

Svar: Precis! Va störande! Eller så får vi skaffa oss en rejäl mage att ha över så det inte kan glida upp ;) hehe
Sara

5 Carro:

Vätskebälte är ju nästan ett måste om det ska fortsätta att vara så varma somrar som det varit i år ;)
Vad kul att loppet blev bra och att kroppen inte verkar ha reagerat allt för negativt på det. Korta förkylningar kommer sällan, så det är bara att gratulera ;)

Ha en fin kväll!

Svar: ja verkligen!! Ingen är gladare än jag. Snorar gör jag dock än men det går ju träna med iallafall!!Tack, detsamma :D
Sara

6 Villa Freja:

Så skönt att det bara blev en kort förkylning :)
Vätskebälte är något jag funderat på att skaffa. Kram.

7 Nina:

Inget klick idag, hittade nämligen triljoner andra saker på webhopen, så jag var tvungen att hejda mej innan det gick för långt, haha. Ska besinna mej inatt och beställa BARA bältet imorron!

Det bälte jag har nu låter jag ligga rätt lågt på höften, appropå bälten som glider, avskyr att spänna åt i midjan. Hoppas på att detta Nathan passar min kropp - gör det inte så är det iaf snyggt, hrmm ;)

Svar: ja jag ska testa att ha det längre ner! Men det väger ju upp att det är rosa och lila ;)
Sara

Kommentera här: