80 dagar...

Ja va händer om 80 dagar egentligen?! Jo om exakt 80 dagar är Göteborgsvarvet :D Så nu gäller det!!
 
Glad tjej gör sig redo på jobbet innan GRC-passet idag :)
 
Dags att börja träna ordentlig, nu får de här uppstartsdagarna sen resan va slut för idag körde jag på för full fart allt va jag hade!!
 
Äntligen blev det dags för ett grymt pass med Göteborg Running Club igen. John fick jag med mig också :) Vi anslöt till de andra vid Linneplatsen som vanligt vid 18:00.
För er som inte vet så är GRC en gratis löparklubb om kör varje tisdag intervallträning och löpskolning/teknik i Slottskogen. Två kanonbra ledare som håller i allt och det är sådan grym energi och kämparanda genom hela passet!! 
 
Vi var riktigt många idag, säkert närmare 90 personer som tog i allt va de hade i backarna och vägarna i slottskogen. Var lite nervös innan passet om jag skulle palla med allt, men jag kände mig faktiskt mycket starkare än vad jag hade trott och kund ta i ordentligt!
 
Efter uppvärming och löpteknikträning var det dags för cirkleträning:
 
* Sprint
* Utfallssteg och grodhopp
* backintervall
* Benböj
 
Detta gjorde vi 8x2.
 
En riktig mördarTABAT
blev det sen i en över 600 meter lång backe. Spring allt vad du kan i 20 sek vila 10 X 8. Jag tog i som tusan för det enda jag tänkte hela vägen var. Jag ska inte komma sist!!!! Haha, men det gjorde jag inte heller utan hade många bakom mig. Men det är ju det som är lite peppande med att träna i grupp. Man triggas av varandra!!
 
Sen kunde man ju tro att det skulle vara slut här men inte då!! 30 Grodhop och sen en mega-dunder-rusch allt va du orkar 200 meter backe!! Seen va det slut och så även min kropp! Fy tusan vilken härlig känsla att få köra slut på sig igen :D 
 
 
Två trötta men nöjda på spåris hem :)
 
Nu ska här slappas i soffan en stund innan sängen!!
 
 
 

Kommentarer:

1 AnnikA:

Bra jobbat! Lät kul.

Svar: Tack :) det är det!!
Sara

2 Lina:

Va roligt!! :-)

Svar: Ja det är jätteskoj :D
Sara

3 Veronika:

Oh, vad många...90 pers!! Vad roligt! Lät ju som ett bra & ordentligt pass. Kul med de där löparövningarna & göra dem tillsammans med någon.
Låter som du är igång igen här hemma ordentligt nu efter den långa fina resan=)
Kram kram

Svar: Jaa det är superkul. Härligt peppande grupp med massa bra övningar. Kan inte bli bättre. Tack ja jag känner mig riktigt på g nu ;)
Sara

Kommentera här: