Crawlkurs...

Jag vet inte hur många gånger jag varit inne nu på Valhallabadets hemsida och spanat på deras crawlkurs för nybörjare.
 
Jag är så jäkla sugen att börja. Men då kommer beslutsångesten fram. Har jag tid? Det borde jag ju ha, om jag planerar om min träning lite.
Är det värt det? Jag vill ju göra en klassiker och om jag ska simma vansbrosimmet redan nu i sommar som jag funderar på kanske det hade underlättat att kunna crawla.
Om jag nu, som jag är väldigt sugen på, ska testa mitt första triathlon i sommar underlättar det ännu mer.
Meen man kan väl egentligen lika gärna simma vanligt bröstsim på båda två...
 
Jag får helt enkelt suga på den lite till. Men inte för länge för nästa kursstart är v.12 :)
Åååh detta led att ta ett beslut, inte min starka sida.
 
Har iallafall varit på ett grymt 90 minuter långt skivstång och spinningpass idag. Härligt!
 
Vet ni vad!? ...Imorgon är det Freeeedaaag :-D

Kommentarer:

1 Lina:

Go for crawl :)

Härligt med fredag idag, trots att jag jobbar imorgon men fredagskvällar är alltid fredagskvällar! Mysiga!

Ha det toppen!

Svar: Ja de får nog nästan bli det :)
Sara

2 Anita:

Å, spinning är ju så kul :D

3 Helelala:

saara ja vill också gå crawl kurs!! kan vi inte spana in om man kan lära sig under en helg eller så nånstans!? kanske kan boka en crawlPT?!haha

Svar: Jaa de hade vatt grymt!! Vi får spana på det!! Men du hirre vi får ta ett snack när vi ses om vansbro. Jag känner lite att det kunde va skönt att få överstökat i år nu när vi ändå ska springa lidingö :)
Sara

4 Elin:

Jag tycker nog att du skall ta den där kursen faktiskt, speciellt med tanke på att du både vill simma Vansbro och köra ett triathlon. Som föredetta simtränare (för triathleter) och med bakgrund som tävlingssimmare vet jag att det är betydligt mer ekonomiskt (energimässigt) att simma frisim. Se dig själv lite som en lågenergilampa: det är inte helt säkert att du kommer så mycket snabbare fram (jo, det lär du göra om du jämför med bröstsim, men ändå) men genom att lära dig riktig frisim sparar du massor med energi som du - i en triathlontävling - kommer ha nytta av i de andra momenten. Så mitt råd är nog rätt självklart: ta kursen! :)

Svar: Ah tack!! Jag behövde någon som övertygade mig och det gjorde du verkligen. Tack för ditt råd! Crawlkurs får de bli ;)
Sara

5 Jörgen:

Klart du ska lära dig crawl. Dock tror jag det är en gnutta optimistiskt att tro du ska lära dig det över en helg såvida du inte har oerhörda anlag för simning.

Vi på triathlon väst håller i kurser och om du är sugen på triathlon så kan jag verkligen rekommendera klubben. 500kr/år och det ingår så mycket saker att det är helt galet.

Svar: Tack ska kolla på det!! Åh det är så spännande det här när man ska ge sig på något nytt. Nä lära mig crawl på bara en helg hade jag inte tänkt, det är 10 gånger som den kursen är, sen tänkte jag en extra helg.
Sara

6 AnnikA:

Äntligen kom jag in hos dig!
Klart du ska crawla, simma överhuvudtaget är svinkul! Varför gör jag inte det längre? Finns alldeles för mycket roligt...

Svar: Hehe. Ja va kul :) ja jag är så sugen :) men det är som du säger..det finns för mycket kul;)
Sara

7 Helelala:

hahaha ja va ju inte heller dyng seriös i min kommentar i att ja trodde man skulle lära sig över en helg!
hmm jaa vi får ta oss ett snack om de där med simningen! hirre kommer nog va med dig på klassiker resan iaf gällande löpning och skidåkning ;)

Svar: Iallafall gällande ALLT säger jag då ;) men jah har lagt ner crawl. Det var full å man kan ju simma vanligt om man inte är asaseriös!!
Sara

Kommentera här: