Springa i sommarregn <3

Ja det kan ju vara bland det bästa! Visst älskar jag sommar, sol och värme. Men när det kommer till löpning så är det faktiskt värdelöst. Jag fullkomligt säckar ihop av att springa i sol och varmt. Den här sommaren har ju bjudit på en hel del fina dagar med strålande sol så man kan säga att självförtroendet dippat lite när det gäller min löpning. Jag har inte alls fått till tempot och känslan utan har mest kämpat mig runt varje gång.
 
MEN idag!! Idag var det runt 23 grader och det droppade lite från himeln. Vi gav oss av på en löprunda efter frukost idag och redan från början kändes det bara gött att springa! Underbar känsla att äntligen få upp lite tempo igen! Det är dessutom ganska kupperat här så då känns det extra bra att man ändå orkar hålla uppe farten =D
Springa i sommarregn är bra grejer det ;)
 
 
Så här glader blir man när det går bra! Inte nog med det. När vi kom tillbaka gjorde vi lite stryketräning i trädgården och jag klarade för första gången att göra en hel pull-ups (eller chins eller va det nu heter) helt själv, hängandes hela vägen nerifrån och hela vägen upp! =D woopwoop. 
 
En liten bild från vårt kvällsdopp igår efter en långpromenad. Det var så underbart skönt i vattnet!
 
 
Jahopp, nu ska vi se va resten av dagen har att erbjuda :)

Kommentarer:

1 Alexandra:

Åh, vad härligt det är när det väl släpper och flyter på. Man ska aldrig ge upp den där löpningen när det känns tungt, för plötsligt, när man minst anar det, så vänder det. :)

Svar: Precis så är det :-)
Sara

2 Nina:

Samma erfarenheter här, med värmen och springet. Har ibland (som idag) satt mej på min tungtrampade cykel istället. Bättre än ingen rörelse alls, men saknar löpningen och att "våga" trycka på utan risk att smälta eller få huvudvärk från hell. Vi ska komma ihåg dethär när vi får bylta på oss sen resten av året ;)

Och din chin gör mej taggad! Jobbar på att få till dem själv.

Svar: Va kul! Kämpa på! Man märker snabbt resultat :-)
Sara

3 Anna:

Tack :) åh, så underbart. Känslan efter är helt grym. Bra jobbat! Kramar

4 Rund är också en form!:

Kan bara hålla med! Regn och svalt är bästa sommarvädret för löpning. Var också ute en runda i regnet idag! :-)

Kram M

5 Löparflickan:

Sommarregn är fantastiskt, speciellt i år då vi fått njuta så mycket av solen, då kan man njuta av regnet :)

Svar: Precis. Hade nog inte uppskattat det lika mycker om det bara regnat!
Sara

6 Lina:

Härligt med löp i sommarregn!!

Starkt jobbat med chin på egen hand!! :)

Svar: Ja de är fina grejer! Tack :) nu ska jag bara lära mig göra fler ;)
Sara

7 mammaspring:

Så skönt att höra att det finns fler som skyr sommarvärmen. Var jag än tittar in verkar det som om hur många som helst älskar värmen. Jag blir bara slut av den. Tacka vet jag regn, rusk och kyla. Då är jag på G ;)

Svar: Ja iallafall att springa i! Men annars ääälskar jag sommar sol och heta dagar
Sara

8 Helena:

Skönt med lite tempo och vilka härliga sommarbilder!! :-)

Svar: Ja de är skoj när det känns bra :)
Sara

9 Miranda:

Härligt! Känns som luften blir extra syrerik när det regnar. Får en att känna sig extra stark i jämförelse med de svettiga soliga passen!

10 Lina:

Jag älskar att springa i regn, så skönt!

11 Jörgen:

Härligt med löpning i regnet när det är riktigt varmt.
Verkade vara en skön dag.

12 Lisa:

Sommarregn e härligt, så länge man e varm:) Imponerade med pull-upen! Det har jag tänkt att jag ska försöka "lära mig" (dvs träna upp mig för att kunna) hur länge som helst!

13 Andreas:

Härligt pass!

Kommentera här: