Nu är jag redo för Vansbro!!

Så här exakt en vecka kvar till vansbrosimmet 3 km så gjorde vi simpremiär i våra våtdräkter! Man kan väl säga så här att vi satsar väl inte direkt på just simmet utan det är nog den delen i klassikern som vi lägger minst tid på. Det kommer bara vara fokus på att ta sig i mål utan att få några kallsupar ;)
 
Men nu känner jag mig iallafall lite bättre och tryggare för idag, äntligen, slog vi slag i saken och cyklade upp till Västra långvattnet. Det ligger nära lilla delsjön fast lite mer in i skogen och avskilt. Jätte mysigt och fint där!
 
Drog på oss våra våtdräkter och hoppade i vattnet. Skulle gissa på att Tempen låg runt 18 grader och först innan man fått upp värmen i våtdräkten fick jag en lite smärre chock. Så kallt det kändes. I vansbro kommer det dessutom vara ännu kallare!! Brrrrr ;)
 
Men när vi väl kom igång och simma och jag släppte tanken på att en gädda skulle komma och bita mig i tårna så gick det riktigt bra! Vi simmade fram och tillbaka längs sjön 4 gånger och uppskattade detta till att bli ca 2 km.
Det var faktiskt riktigt härligt och skoj och det här kommer jag absolut göra fler gånger!! Vilken härlig träning att ut och simma i en lugn fin sjö :) Lite roligare än att plöja längder i en bassäng!
 
 
Min våtdräkt satt jätte bra, inga skav eller andra konstigheter så nu är jag redo för första delen i En Svensk Klassiker, Vansbrosimmet, om en vecka =D
 
/Sara

Kommentarer:

1 dorro:

Coolt. Simning är verkligen inte min grej men jag drömmer nog allt lite om att göra en triathlon någon gång. En tjejvariant med kortare distanser men då måste jag först få den här kroppen att vilja springa och min hjärna att förstå att simma också är träning och kan vara roligt.

Grym du är tycker jag!! Heja heja!

Svar: Simma är verkligen inte min grej det heller..men det var roligare och trevligare än jag tänkt mig! Kommer nog dock aldrig satsa på simning men visst glömmer man att det faktiskt är grymt bra träning! Jag är också sååå sugen på triathlon!! :)Tack snälla du! Kram
Sara

2 Jörgen:

Va gött att ni kom i sjön till slut. Alltid skönt att testat av ett pass innan.
Lycka till på söndag!

Svar: Ja verkligen och det var ju faktiskt riktigt roligt :) jag njöt :) tack snälla och lycka tilö du med :)
Sara

3 Rund är också en form!:

Jag är ingen simmare. Just pga det där med gäddor och annat som lever i mitt huvud.... Uscha (Säkert en vanesak)? :-)

Helgen v.28 funkar bra för mig. Hade varit kul att köra om du kan då? :-)

Svar: Nä men det gick bra! Det kom aldrig någon gädda och efter ett tag så släppte jag det och tyckte det va riktigt trevligt att simma! :)Torsdag eller fredag Närsom funkar för mig v.28 :)
Sara

4 Emeli:

Jag ska också simma för första gången :) Provade min våtdräkt under midsommaten, dock blev det inte sätskilt långt simmat dundergörkyld som jag var. Nät startar ni? :)

Svar: Va kul!! Ja har simmat vansbro tjejsim innan så det ska bli spännande att simma det långa nu :) vet faktiskt inte när vi startar..inte kollat det än! När startar du? Lycka till :)
Sara

5 Viktkamp:

Lycka till, kommer säkert gå superbra =) Kram

Svar: Tack :)
Sara

6 Anna:

Det kommer gå kanonbra, så kul! Kör hårt!
Tack snälla för din kommentar <3

Svar: De ska jag göra :) tack!
Sara

7 FörortsPappan:

Min favvosjö! Så lugnt där... Lycka till nu på Vansbro!

Svar: Ja där är det så mysigt!! Det kommer bli fler simpass där i sommar :) tack så mycket :)
Sara

8 OrienterarEmma:

Kul att det kändes så bra och att det var roligt! När jag simmade Vansbro för två år sen tränade jag simning en gång innan och det gick riktigt bra ändå. Då var det 19 grader i vattnet, hur kallt ska det vara nu?

Svar: Ja jag satsar ju inte på någon speciell tid så jag räknar med att det ska gå bra...ville bara testa våtdräkten innan och nu är det gjort :D Simmade också för två år sen fast tjejsimmet. Då var det ju riktigt gött i vattnet...i år bli det kallare runt ca 15-16 grader tror jag!
Sara

9 Lina:

Åh simning, härligt! :)

Svar: Ja de va härligt! Någon gång ibland tycker jag det är kul...särskilt ute då...men gör jag det för ofta tycker jag det blir lite långtråkigt! Men igår njöt jag verkligen :D
Sara

10 Elin:

Va skoj! Hoppas ni får en fin första del av klassikern! Håller tummarna!

Svar: Tack :D
Sara

11 Therese:

Känner lika där att simningen inte är nåt jag egentligen kan och har varken haft tid eller lust att lägga så mycket energi på det, det får bli som det blir :) Det kommer säkert gå jättebra för dig, ska bli roligt att läsa sen! Kram

Svar: Nä precis..men det ska bli skij iallafall :)
Sara

12 Emeli:

Jag startar 13.00. Det ser ut som att vi får toppenväder på söndag iaf, tillskillnad från förra året då regnet vräkte ner :) Kör hårt och lycka till :)

Svar: Tack det samma :)
Sara

13 Lina:

Ett jättestort lycka till i dalälven!!! :-D

Svar: Tack :)
Sara

Kommentera här: