Långpass på Långfredagen

Långfredagen betyder väl långpass! Eller har det någon annan betydelse?! 
 
För mig betydde det iallafall det. Jag och John gav sig av på en tur här i bygda som jag tänkt ut. Vi sprang mot fredriksdal, mina ben var tunga som bly och lite ont i smalbenen. Så i början var det tungt som tusan och jag ville bara vända om och springa hem.
 
Men efter ca 5 km vaknade benen lite och kunde iallafall njuta lite av springturen. Sprang över Spånarp, Ekefall, Gransäng och sen hem till Lunnestorp. ( en massa småbyar här i skogen).
 
Rundan slutade på nästan 14 km, vilket var lite kortare än vad jag trodde den skulle vara. På slutet hade jag lite mer krut i benen än under hela rundan innan, konstigt att jag alltid är starkare på slutet.
 
En väldigt lugn runda blev det iallafall, men skönt att komma ut på en lite längre runda!
 
 
Nu väntar vi på chilikoket som stått på spisen hela dagen! Mumsmums :)

Kommentarer:

1 Helelala:

Härligt! Ja taggar mentalt änsålänge mentalt för långpass :) satsar på skidorna än ;) ha en fin långfredagskväll finaste du! Pussa penny!!

Svar: Ja men man måste ju träna det mentala med, lika viktigt ;) hehe. Skidor är ju inte helt fel asså, åkt en del jag med...dock inte lika långt som du :)
Sara

2 Jörgen:

Låter som en bra dag.
trevlig påsk på dig!

Svar: Tack, trevlig påsk du med :)
Sara

3 AnnikA:

Det låter så härligt med såna långpass, jag är nöjd med hälften! Glad påsk!

Svar: Ja men hälften duger det med :)
Sara

4 Mia - träning och småbarnsliv:

Jag tror absolut att det betyder långpass, vad annars? ;)

Svar: Ja jag menar det! Va skulle det annars kunna vara :)
Sara

5 beccsterblogg:

haha missade helt att det skulle vara långpass men nu när du säger det så är det ju självklart :)! härligt!

Svar: Japp, du får komma ihåg det till nästa år ;)
Sara

6 Lina:

Härligt med långspring!!

Svar: Ja, ibland var det gött iallafall ;)
Sara

7 Anna:

Låter helt underbart!

Svar: :) Sprang tyvärr inte förbi dig ;)
Sara

8 Nina:

Bra där:)
Jag missförstod visst saker och ting, jag åkte tåg och fikade på långfredagen:)

Svar: Jahaa, ja men då har du ju missat heelt va långfredagen innebär :)
Sara

9 Rund är också en form!:

Ibland får det bli vad det blir. Och det blir bra ändå! Skönt att benen piggnade till. :-))

Svar: Ja precis, man får vara glad och nöjd att man gjorde det faktiskt! Kände mig stolt efteråt :)
Sara

10 Lina:

Grymt bra jobbat!!!! :-)

Svar: Tack snäll du :)
Sara

11 Josefin:

Grymt jobbat en långfredag! Klart det betyder långpass, så dumt att jag inte tänkte på det. Nästa år för mig :)

Svar: Tack :) Ja men visst måste det vara så :) Nästa år är du med på :)
Sara

Kommentera här: