En favvo!

Alla har vi väl övningar vi tycker mer eller mindra om. Detta är en favvo hos mig. Det är lätt och smidig. Tar grymt bra, första gångerna jag gjorde den hade jag grym träningsvärk hela sidan. Den tränar alltså sidan av bålen. (Sneda magmuskler)
 
 
Ha en ganska tung vikt (jag har 15 kg på bilden) Stå tätt med föttern stadigt på golvet, spänn magen och gå sakta ner och upp med sidan av kroppen. Håll armen rakt hela tiden, det är bålen som ska jobba inte armen! Idag gjorde jag 12x2 på varje sida. Om man tränat hemma och inte har några vikter kan man ju ta något annat tungt, till exempelt fylla en vattenkanna med vatten.
 
(Ja jag vet, jag borde öva på det där med att fota och träna samtidigt)
 
Nu ska jag sätta mig och slå in 18 styck små julklappar till vår adventskalender till alla barnen på jobbet!
 
/Sara

Kommentarer:

1 hanna:

hehe visst var bilderna fina, tog dom från weheartit och gjorde ett eget collage ! :D

2 Maja:

Jag har sett så många göra den här övningen men aldrig testat själv. Nästa gång på gymmet är det jag som gör den! :)

Svar: Gör den :-) den tar perfa i de sneda magmusklerna :-)
Sara

3 Snorkkis:

Den övningen brukar ta fint i sneda magmuskler. Länge sen jag kört den... borde hitta ngn lämplig vikt här hemma.

Svar: Japp precis! Den känns gött sen! Ja något hittar du nog...som jag skrev en vattenkanna med vatten i funkar alldeles utmärkt! :-)
Sara

4 CharlottaSofia springer o trimmar:

Åh, älskar såna här träningstips! Jag är lite lost i styrkevärlden..
Det borde funka med en hantel också va?

Svar: Ja visst är det bra med tips! Kul när man kan dela med det till varandra! En hantel funkar finfint! Men ta inte en för lätt! :-)
Sara

5 Carolin:

Åh vad bra! Ska definitivt prova när jag blivit frisk igen!

Svar: Ja gört! Hoppas du blir frisk snart! :-)
Sara

6 Karin:

Precis vad jag letat efter! Tycker det är svårt med de sneda magmusklerna då jag inte riktigt fixar plankan på sidan än. Den där ska jag prova nästa gång det är dags!

Tack för peppen också! :)

Svar: Ja den är grym och perfekt om man tycker sidoplanka är svår! :-)
Sara

7 hanna:

hehe ja det gör det för mig också :D älskar träning :D

8 Anna:

Tack för pepp!
Du är ju duktig på att ta bilder på gymmet tycker jag ;)
Tack för tipset på övningen :P

Svar: Tack :)
Sara

9 Sofia:

Jag brukar köra med en pinne som jag håller i med bägge händer med raka armar upp i luften och böjer mig från sida till sida, men den där tänker jag nog prova nästa gång :)

Svar: Ja så kan man också göra! :-)
Sara

Kommentera här: