Functional Moves

Testade ett nytt pass idag. Functional Moves. Har ni testat det!? Så jäkla bra!! Tycker jag iallafall. Det är ett pass då man tränar styrka, balans, rörlighet och stabilitet på ett funktionellt sätt med hjälp av bara sin kropp, en step-bräda och en viktplatta. Bra övningar som stärker en och förebygger skador. Hur bra som helst för en löpare. Rörlighet behöver jag verkligen träna mer på, ibland känner jag mig stel som en pinne ;-)
 
 
Jag kommer helt klart gå på det här passet fler gånger, det är inte alls som bodypump (som jag inte tycker är så jätte bra) där man bara flänger runt och flummar hit och dit med stången. 
Det här var nogrannt, mycket teknik och fokus på att ta ut hela rörelser och med en bra ledare som var tydlig hela vägen. 
Kul att komplettera den vanliga gymträningen med lite pass ibland :-D
 
Hörreni, nu börjar vi falla över på rätt sida av veckan! :-D
 
/Sara

Kommentarer:

1 Mari:

Stel som en pinne, det där känner jag igen ;)

Svar: haha, ja dessvärre så är det så ja, men det ska det bli ändring på ;-)
Sara

2 Maja:

Rörlighetsträning behöver vi alla! Jag började med yoga en gång i veckan för typ ett halv år sedan och jag känner faktiskt skillnad. Sånt är roligt :)

Svar: Ja visst gör vi!! Så viktigt men så lätt att glömma bort! :-) Det är kul när man känner att allt det man kämpar för ger resultat, bra gjort!!
Sara

3 Karin:

Det där lät som ett bra pass! Kul med nytt också!

Sjukgymnasten frisk förklarade mig sånär som att jag behöver fortsätta träna stabilitet.

Svar: Då är det här passet toppen faktiskt. Det är framtaget av sjukgymnaster för att förebygga m.m. :-)
Sara

4 Miranda:

Ah det lät kul! Måste nog leta upp ett gym som kör det och testa!

Svar: Les. Mills har det så gym med det konceptet :-)
Sara

5 hanna:

hehe åh tack så mycket alltid kul med träning ju :D

6 Anna:

tack för tipsen =)
Åh, vad kul. Jag har inte testat detta, härligt att du hittat något som du gillar =)

Svar: Ja de va skoj :-)
Sara

7 Helelala:

åh functional moves. de körde ja massor i karlskoga (min kompis helen va instruktör) de måste ja kolla upp om dom har här!
hallå nu är de bara 2 veckor kvar <3

Svar: Ah de är ju super :-) finns säkert på sats!Jaaaa! Åh va jag längtar!! :-) myyyshelg!
Sara

8 Mari:

Sv. Jo jag säger detsamma :)

9 Anna:

Fast det är inte Les Mills som kör functional moves, det är någon annan som "uppfunnit" det. BodyPump däremot är det Les Mills som har :) (tänkte på ditt svar på kommentar #4)

Svar: Jaha! Ja just det. De va ju framtaget av sjukgymnaster! Så va det ju :-)
Sara

Kommentera här: