Gymråtta ;-)

Att jag skulle bli någon som mer än gärna går till gymmet några gånger i veckan trodde jag väl aldrig. Men efter sommaren, efter att ha sysslat med kondition/uthållighetsträning ett bra tag tog jag tag i det här med gymmet. Jag har förr tyckt det varit så svårt hur och vad man ska träna där så jag gick en introduktion och fick ett pass anpassat för mig. Det följde jag ganska hårt i början. Men nu ju mer jag lär mig och blivit van vid gymmet, testar jag nya övningar och redskap. Jag har ju också kännt hur mycket det har gett mig för löpningen.
 
Just nu är jag väldigt glad att jag har gymmet och tycker att det är så kul. För träna vill jag ju även om jag ska ta det lugnt med löpningen några dagar. Så idag blev det ett pass på gymmet. 10 minuter  som uppvärmning på Crosstraner och det kändes inget i knävecket. Fokuserade på överkropp idag, från höften och upp med armar, bål och hela köret. Sen avslutade jag med 10 minuter på cykel med mycket motstånd. Tar emot lite att jag missar GRC ikväll, men jag är glad för ett bra styrkepass!
 
 
Tack hörreni för alla goa kommentarer jag får här på bloggen, särkilt igår när jag skrev om mitt knäväck. Blir jätteglad för alla tips och råd för vad man kan göra istället! Tackelitack!! :-D
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Mari:

Vad kul. Gymmet "ger" så otroligt mkt till löpningen, så grymt att du kommit igång =)

Svar: Ja verkligen ;-)
Sara

2 Karro:

Det är verkligen grymt skönt med styrketräning och nyttigt. Ändå så är det de passen jag lättast prioriterar bort.
Bra jobbat!!
Kram

Svar: Ja visst är det så men samma sak här. Om jag ändå måste välja väljer jag ändå löpning!
Sara

3 Anna:

Jag är som du, trodde inte heller jag skulle gilla de. efter att jag började med styrkan, då kom mina resultat i löparspåret. Har mkt att tacka styrkan för. Det är skönt och väldigt kul =) kram kram

Svar: :-)
Sara

4 Nina:

Styrketräning + löpning = sant :)

5 Molly:

Får jag fråga vad du använder dig av för träningsdagbok när du kan se hela månader och hur mycket du har tränat? Just nu använder jag funbeat men skulle vilja ha något där man kan få bättre överblick på träningen! :)

Svar: Ja jag använder Garmin connect! Det är en sida man reggar sig på när man har en Garmin klocka! Men man kan lägga in träning manuellt också så det kanske går göra en användare även att man inte har någon pulsklocka :-)
Sara

6 Clara:

Saknade dig på GRC! Men vila ordentligt så det inte blir värre! Kram o puss

Svar: Ja jag saknade GRC och dig! Men det känns bättre iallafall så kanske kan jag springa i helgen igen! :-)
Sara

Kommentera här: