När det vankas storm...

Nu har jag tränat styrketräning två dagar i rad och mina muskler känns lite trötta idag, inte alls upplagda för styrketräning iallafall. Eftersom jag kört helkroppspass båda dagarna dessutom. Ja sen är det ju också femte dagen med träning på raken och kanske borde haft en vilodag.
Men efter en tung dag på jobbet. Det vill säga, studiedag, med först föreläsning på 3 timmar och sen möte resten av dagen är jag helt slut i skallen och ont i min ovana sitta-still-rumpa så ville jag ändå träna något. Springsuget fanns där men så var det ju det där med den där stormen som är på intågande. Kändes inte som att springa ute var så lämpligt.
 
Så idag blev det något jag inte brukar göra. Jag knallade över till gymmet, fasiken va gött det är att ha så nära nu ändå!!! Där blev det ett pass på Löpbandet. Jag brukar inte vara så glad åt löpband, blir lätt uttråkad och ofta ser jag inte meningen med att springa på löpband när man kan springa ute. Men en dag som denna var det ju perfekt! Det var till och med ganska trevligt att springa där, spana på gymmande folk och slänga en glimt på tv:n. 35 minuter sprang jag på löpbandet och sen körde jag även 10 minuter på roddmaskinen och avslutade med lite planka! 
 
 
Fördelen med att ha gymmet rätt över gatan är att man bara kan gå dit en snabbis och köra ett kort pass eller bara springa på bandet...eller va som nu faller en in. Innan när jag var tvugen att cykla en bit för att ta mig dit gjorde jag inte så för då vill man passa på när man ändå är där. Dessutom var det gött att inte behöva ha med saker till jobbet för att cykla direkt till gymmet. Jag är nog trots allt ändå ganska nöjd med mitt gymbyte ;)
 

Kommentarer:

1 Carolin:

Men åh så duktig du är! Jag känner just så, jag har 1 min till gymmet utanför jobbet så dit är ganska ok att gå (dock överväger ofta viljan att komma hem) men hemifrån har jag också runt en kvart till närmsta tror jag så det är svårare att ta sig i kragen och sticka dit!
Blir det GRC ikväll? Jag får se om jag kan, skulle jobbat över igår så får se om jag måste jobba lääääänge idag i stället.

Svar: Ja precis! Det är lättare om de bara är att gå dit utan att behöva ha med sig saker till gymmet. Yes ikväll blir det GRC :-)
Sara

2 Lisa:

Sjukt skönt att kunna promenera till gymet! :)
Och nice att röra lite på sig även om man e trött...

Svar: Ja de e bra grejer det :)
Sara

3 Anna:

Härligt jobbat, perfekt med gym rätt över gatan. Kram

Svar: Ja de är inte fel det :D
Sara

4 Alexandra:

Jäkligt lätt att "hoppa" över det när det är en bit bort...min är nästan 2 mil så är nog därför jag slänger runt mina klot här hemma istället....Köpte ett par Newline byxor oxå! Jäkla så sköna...Hur sitter 2xu byxorna? Du har blivit min byxrådgivare

Svar: Åh newline är bra! Har korta så vatt lite sugen på långa med men det blev craft ist! 2xu är de bästa jag har. De sitter som en smäck. Underbara helt enkelt ;) Också höga i midjan med bra resor så man kan knyta åt!
Sara

Kommentera här: