Urban Speedplay

Ja så heter passet som har gett mig enormt mycket träningsvärk i benen. Ni vet så där så att man knappt kan gå, får då ser det ut som man gjort ner sig eller något. Desstum extra jobbigt att jobba som förskollärare då när man hela tiden ska ner på golvet och upp. Ajajajaj.
 
Har ju inte kunnat gå på GRC på 2-3 gånger nu så igår, när jag var tillbaka igen efter sjukdom och allt, tog det rejält i benen. Fy tusan va jobbigt det var igår. Hade inget klipp i benen och kämpade allt jag hade. Tyckte nog det nästan var värsta gången hittills. Urban speedplay är ett pass med många snabba plana intervaller blandat med mycket teknikövningar och löpstyrka. Jag var helt skakig och totalt slut när passet var över.
 
 
Vi är så galet många nu på passen så cocherna har tagit in en tjej till som hjälp-tränare. Vi var nog säkert 200 pers. När jag började vara med på Göteborg running club var vi runt 30 pers! Så de har fått öka cirkelträningen en hel del. Igår var det en cirkel på ungefär 1.5 km runt om med massa olika intervaller, styrka och teknik. Det körde man så många varv man hann på 20 minuter. Sen följt av jägarintervaller, tabata och GRC-kombon som är 20-30 grodhopp och sprint. 
 
Idag efter jobbet för att försöka råda bot på min enorma träningsvärk fick det bli 15 minuter på crosstrainer på gymmet och sen rygg och mage. För ni vet väl att den bästa medicinen mot träningsvärk är träning!! :-)
 
 

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Jösses vad många ni är....?! Haha! :-)
Kram M

Svar: Ja det är helt galet och ändå så roligt och fantastiskt hur de får passet att funka så bra med alla!!
Sara

2 Carolin:

Åh jag förstår dig, jag var ju bara med halva passet och har ändå sjuk träningsvärk! Mina 3,5km löpning i morse var ren plåga! Men förhoppningsvis hjälpte det något som du säger.. :)
Kram

Svar: Ja helt sjukt vilken träningsvärk!!
Sara

3 Jörgen:

Gött med träningsvärk så man knappt kan gå. ;-)

4 Running Mima:

Absolut. Det bästa mot träningsvärk är att röra på sig, så att man får "nytt blod" genom musklerna. Jag har en gång haft sån träningsvärk i benen, att jag på riktigt var rädd att gå utför en trappa. :)

Svar: Ja det var precis den känslan som kom dagen efter!!
Sara

Kommentera här: