Inställt Vasalopp!?!!l

Det var nära ögat kan man säga...eller kanske fortfarande är. Ja jag vet jag sa att jag skulle ha bloggpaus till efter vasan. Man jag bara måste "blogga av mig"!!
När jag fick höra igår på nyheterna att Vasaloppet kanske måste ställas in höll jag på att svimma. VA I HE*VETE!!! Va ju nära på att börja lipa på stört!! Varför skulle just jag välja det värsta året någonsin för att genomföra mitt vasalopp!!!
Idag skulle de ha presskonferans om hur det blir kl 10. Jag fick gå ifrån på jobbet för att se. Jag var så nervös och hade sådan ångest att jag höll på att ramla av stolen. De FÅR BARA INTE STÄLLA IN!!
 
 
På den här bilden kan det se ut som snöbrist men så är inte fallet. Problemet är att det milda vädret inte fryst myrarna och andra vattendrag ordentligt så nu har allt börjat töa rekordsnabbt och det gör att spåren är extremt blöta. På vissa ställen ser det ut så här.
 
 
MEN domen blev att de ska göra allt de kan för att försöka fixa till spåren och så hoppas vi på liiiite minus. Så varaloppet kommer bli av, om än i EXTREMT dåliga förhållanden.
Jag som var nervös innan för att hinna i mål innan de drar repet, HUR ska jag nu lyckas. Men som tur är har jag den snällaste och finaste fästman man kan ha så han har lovat att köra med mig hela vägen och peppa mig så vi tar oss i mål båda två! Han är ju bara för snäll min John!!!
 
Körde ett urladdningspass på stakmaskinen idag, 1 mil på 65 minuter. Nu är all träning inför loppet avklarat och nu är det bara att vila kroppen och ÄTA som gäller!! Uppladdningen har börjat!
 
/Sara

Kommentarer:

1 Ida:

Ja, fy vad trist om de skulle behöva ställa in! Tänk så många som skulle bli besvikna efter allt jobb... Usch! Håller alla mina tummar för att vädret fixar detta. Ser fram emot en mysig söndag framför teven :)

Svar: Taaack! Ha de så skönt i soffan och tänk på mig ;-)
Sara

2 Andreas:

Det där såg inget kul ut!

Svar: näää :-/
Sara

3 Jörgen:

Usch!
Jag kan tänka mig hur det kändes inför presskonferensen och det var ju onekligen skönt att de siktar på start.
Är det extra tuffa förhållande så kommer du känna dig extra stark med medaljen runt halsen.

Svar: Ja jag hoppas bara jag får passera det där målet :-D
Sara

4 Alexander Öqvist:

Usch vad tråkigt!

/Alexander Öqvist
http://www.noregrets.se

5 Rund är också en form!:

Oj, mildaste vintern på länge?! :-o
Håller tummarna!

Ps. Bra med kort blogg-paus! ;-)))

Svar: Hehe, ja verkligen!! Men det blir iallafall av och jag ska kämpa så bra jag kan! :-)Ps. Tack, känns bra att vara tillbaka ;-) haha.
Sara

Kommentera här: