På´t igen!

Vilken tur jag har. Redan pigg och kry igen. Tur att det inte blev något långvarigt och trist. Kan Jang gör susen!
 
Så efter jobbet idag, slutar tidigt på torsdagar, så passade jag på att ta mig en tur i skidspåret. Måste säga att det är riktigt LYX att ha skidspår på gångavstång från huset. Inte behöva åka iväg någonstans för att åka skidor. Bara ta skidorna under armen och knalla upp till Skatås på fem minuter! Jag bor helt klart på bästa stället i Götet!
 
De hade förlängt banan lite idag med, upp längre i en backe och jäklar va svår den var. Mitt i den branta backen är det en skarp kurva. Jag ramlade heeeela tiden. Tillslut var det en tjej som jag hade pratat med lite innan som kom ifatt och sa - Nu ska jag lära dig ett bra knep i backen! Ser att du inte är rädd iallafall så den här fixar du snart.
Älskar trevliga människor som gärna delar med sig av sin kunskap. Jag skulle böja mer på knäna, skidan som gick i innerkurvan skulle jag ha tyngden på och låta den följa spåret och "ploga" / trampa med den andra. Låter så lätt! Men det gick ju så fort! Platt fall ännu en gång. Men tjejen stod och hejade på och tyckte min teknik såg bättre ut och sen skulle hon ge sig för dagen. På mitt nästa varv tänkte jag på allt hon sagt och jäklar i min lilla låda! Jag fixade den!!! Wuuuhuuu!! Det va kul! Kommer ha stor nytta av att klara backarna bättre under vasan, det är där man får vila och tjänar tid!
 
Jag tog det väldigt lugnt idag, eftersom jag varit lite krasslig i veckan. Men 15 lugna km fick jag ihop på 1.38.
 
 
/Sara

Kommentarer:

1 Karin:

Vad skönt att du mår bättre redan! Toppen bra!

Måste bara säga att din design bråkar om man vill kommentera. Har problemet när jag använder mobilen och blir utsparkad från din sida när jag ska lägga in mina uppgifter. Du är inte ensam det gäller flera med mobilanpassad version. Jag skickade det som feedback till blogg.se så hoppas det löser sig. Men bara så du vet :)

Svar: Jasså! Tack för att du säger det! Ska se om jag kan göra något åt det ! Tack igen :-)
Sara

2 Helelala:

Hejja dig :D o älskar att alla är så hjälpsamma i skidspåren! 31 dagar kvar nu :)

Svar: Ja visst är det härligt! Snälla människor är bra att ha :-) oooh, NÄRA!!!
Sara

3 Carolin:

Åh vad härligt och det var ju en skitbra tid! Men blev lite förvirrad, var det en upp eller nerförsbacke? :P

Svar: Haha, ja det beror ju på vilket håll du är på väg åt ;-) hehe. men det var nerför som jag hade svårt såklart ;-) Upp är bara och springa på! :-)
Sara

4 Nina:

Dedär nedförsbackarna :D
Fint med teknikhjälp, så glad man blir när det sitter sen!

Svar: Ja Men de är roliga iallafall :-)
Sara

5 Jörgen:

Skönt att du är med i matchen igen.

6 Carolin:

Ja jag tänkte det, att det var nerför men eftersom du hade skrivit "upp längre i en backe och jäklar va svår den var" så tänkte jag uppför men fick inte riktigt ihop det. MEN, jag fick testat knepet som du beskrev när jag utsattes för en liknande backe igår och det var ju skitbra! Hjälpte mig mycket! :D

Kommentera här: