Bästa dagen för cykelpremiär!

Vilken underbar dag! Premiärturen med racern är tagen och vilken härlig runda sen! Helt underbart och jag hade nästan glömt hur kul det är att cykla racer. Känns som man flyger fram på vägen. Eftersom det var första passet för i år tog vi väl det hyfsat lugnt för att mest vänja in sig igen. Igår köpte vi ny sadel och nya cykelbyxor till mig och vilken skildnad det gjorde! 
 
Vi cyklade ut mot Hisingen, mot Björlanda. Transportsträckan genom halva stan tar en stund men efter backaplan kan man börja trampa på lite mer. Svängde mot Säve och kom efter ett tag fram till Kornhalls där man kan ta en liten färga från hingensidan över mot kungälvsidan. Fortsatte mot Tjuvkil och tillslut till min Kusin Nina och hennes sambo som bor på vägen mellan Marstrand och Ytterby. Där var även min andra kusse Sanna, så det blev ett depåstop med kaffe och fika i solen! Sen bar det av hemmåt igen och vi tog faktiskt samma väg hem. Riktigt fina vägar där uppe. Där omkring kommer vi nog cykla fler gånger! :-)
 
 
Många cyklister ute på vägarna idag och jag tycker det är superskoj att alla vi som cyklar racer hälsar på varandra! Trevligt och skoj! Vi pratade med ett gäng andra cyklister på färgan och ena killen där var med i cykellistan, det är den klubben från Jönköping som John ska cykla vätternrundan med! Lite kul!
 
 
Inte illa att starta säsongen med en runda på 9.4 MIL! Och att dessutom känna sig så stark och pigg hela vägen var inte heller fel. Nu kan det bara bli ännu bättre! Vätternrundan 2014! Här kommer jag!!!
 
/Sara

Kommentarer:

1 Helelala:

snyggingar!!! ingen dålig runda. veet du, ja köpte mig en hjälp idag, så ett steg mot vättern ;)

Svar: Men du ska ju inte köra vättern!? ;-) eller....? :-)
Sara

2 Miranda:

Nästan 10 mil!! Ingen dålig start!

Svar: I know! Super härligt! :-)
Sara

3 Sara:

Gott jobb! Vad har du för cykel?

Svar: En merida är det :-)
Sara

4 Sofia:

Snacka om perfekt dag att cykla på. Och vilken runda sen. Grymt! :)

Svar: Ja verkligen! :-)
Sara

5 Carolin:

Åh vad duktigt, något längre än vår tur då ;)! Jag kände också att jag kunde cyklat på bra länge till, speciellt på vägarna på andra sidan älven, hur härliga som helst ju! :)

Svar: Ja det blev en bra runda! :-)
Sara

6 Heidi:

Vilken premiärrunda! Längtar tills jag också får t fram cykeln!

Svar: Ja den va inte alls tokig!! :-) det är ju så härligt att cykla!
Sara

7 justine:

Härlig premiär! Ja, dom vägarna kommer ni nog stöta på igen ;)

Svar: Iiihh. Ja förhoppningsvis! ! :-D
Sara

8 Jörgen:

Grymt att nästan klippa 10 mil på premiärturen.
Starkt!

Svar: Ja det känns inte helt fel faktiskt! :-)
Sara

Kommentera här: