Första löpning...

Idag blev det första löpningen sedan Göteborgsvarvet. Det var så mycket veckan efter och cykelloppet så jag hann aldrig ta någon ordentlig åtehämtningsrunda. Det kändes idag kan jag säga. Tunga ben!!!
Men skönt att vara igång igen att springa. Trots mina sega ben försökte jag hålla uppe tempot endel för att för att springa igång benen lite igen. Men det var kämpigt, samtidigt som det är så skönt att få slita lite. Då känns det att man har gjort något och så är man extra nöjd med sig själv sen när man kommer hem!
 
 
 
Nu längtar jag efter att få börja träna på riktigt inför min Marathon-premiär! Men först ska jag få Vätternrundan och cyklingen avklarad och förhoppningsvis slutföra En Svensk Klassiker. 100 mil rekomenderas det att man ska ha cykeltränat innan vätternrundan. Jag räknade och jag är uppe i 45 mil. Tror ni jag hinner 100 mil innan 13:e juni?
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Helelala:

Idag va mina ben sig lika igen som tur va! Men alldeles för mycket tanter på de där vårruset ;)
Klart du hinner upp i 100, cykla hit o hälsa på!! Jaa!!

Svar: Haha. Ja verkligen mycket tanter. ..med ryggsäck .. mitt i vägen! !!
Sara

2 Carolin:

Jag tror att din kropp kan få lite dispens eftersom du cyklar till jobbet.. ;) Jag känner i allafall att det ger mer än man tror. Men hinner du med en tur och vill ha sällskap så hänger jag gärna med! :) annars tror jag att du kommer klara det utan problem ändå! :D

Svar: Hehe. Ja precis. Der blir ju ändå 1.5 mil om dagen minst där. Vi ska cykla nu på torsdag när vi är lediga. Men då blir der långgrunda. ..ca 15 mil. Men om dueär sugen får du gärna hänga på!
Sara

3 Carolin:

Åh, vi åker tyvärr hem till mina föräldrar i helgen. I morgon står det köra ut ved ur skogen på schemat så jag får träning på mitt eget håll ;) men hoppas ni får till ett bra pass!

4 Rund är också en form!:

Många mil i benen är nog en fördel. Sen kan man nog ta sig långt på pannben, om man är van att träna (generellt sett, inte bara cykel). :-)

Kram M

Kommentera här: