SommenRunt

Har en så härlig cykelkänsla efter loppet idag. Idag var det SÅ KUL att cykla!!
 
Klockan ringde redan vid 6:00 idag. Upp och åt en stor frukost innan vi gjorde oss klara och åkte iväg och mötte upp Emelie, Johan och Sofie. Sen for vi iväg mot Tranås där start och mål var för dagens cykellopp. Sommen Runt 12.2 mil. Jag kände mig ganska otaggad egentligen. Mest för att de senaste gångerna gått lite trögt med cyklingen. Men runt skulle jag ta mig men hade inte så stora förväntningar. Det är ju en ganska backig runda med dessutom. Jag tänkte att är jag seg så får det ta 5 till 6 timmar runt.
 
 
 
Jag startade före John och Johan som skulle cykla med deras grupp Cykellistan från Jönköping. Precis när jag skulle starta kom en ordentlig regnskur som höll i sig ett tag men sen var det uppehåll igen och fortfarande varmt. Solen tittade fram igen också.
 
Jag trampade på själv de 3 första milen och benen kändes grymt bra. Starka och jag hade bra flyt. Men efter tre mil kom det ifatt ett gäng och jag hängde på två där som hade bra tempo. Jag låg och tjuvkörde på dem i en mil till innan Johns gäng på ca 30 cyklister körde ifatt oss. Johan och John hojtade på mig och fräste om. Men de kom inte mer än om innan en i deras grupp fick punka och det blev tvärstopp framför. Alla vi bakom fick panikbromsa och det blev lite småkrockar och några som ramlade. Jag körde in i tjejen framför som jag hängt på ett tag och det var så jag blev kompis med dem. Så det var ju tur i oturen. De hetter Klas och Stina och jag fick gärna hänga på dem. Så jag anslöt till deras gäng och vi körde på till första depåstoppet som ar efter 5 mil.
 
Där fick vi äta kanelbullar och dricka saft. Vi pratade och lärde känna varandra lite grann och sen drog vi vidare. Klas var den som drog hela vägen men vi hittade ett gäng att hänga på som höll bra tempo så vi fick lite hjälp. Nästa depostop var efter 9 mil och där blev det lite toastop och mer bulle. Samla på ny energi, man ska inte underskatta depåerna. Man känner sig nästan som ny efter dem. Stark och redo att köra på igen.
 
Efter 10 mil gick Stinas växlar sönder och efter ett litet stop där så fick jag köra vidare själv. Hängde på lite olika grupper på slutet men när det bara var en mil kvar kom det ifatt ett snabbt gäng och jag bestämde mig för att Dom ska jag med. Jag lyckades hålla deras tempo hela vägen i mål och de sista två milen hade dessutom himlen öppnat sig igen och det vräkte ner regn. Kände hur vattnet forsade runt i skorna när jag trampade. MÅSTE SKAFFA REGNSKYDD! 
 
I mål kom jag sen efter 12.2 mils cykling på tiden 4.29 h. GRYMT NÖJD. Ett fartsnitt på 27.3 km i timmen är jag helnöjd med, då är det dessutom med två stopp och en väldigt kuperad runda. Jag är så glad för idag var det så kul att cykla och jag kände mig grymt stark hela vägen! Nu har mitt självförtroende för vätternrundan blivit lite bättre och jag känner mig äntligen lite peppad och taggad =D
 
 
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Veronica:

Bra jobbat!

2 Carolin:

Grymt jobbat! Och skönt att få upp självförtroendet inför vätternrundan! :)

3 Ida:

Härligt jobbat! Du kommer fixa Vättern galant! Heja!

4 Miranda:

Härligt jobbat! Skönt att du hittade sånt flyt i cyklingen!

5 Rund är också en form!:

Imponerande!! Bra jobbat Sara! :-)
Kram M

6 Lina:

Grymt cyklat,bra snitt! Starka cykelben!! :)

7 Karro:

Så härligt, bra jobbat!!
Kram

Svar: Tack :)
Sara

8 Louise:

Grattis! Fantastiskt bra tid!! :-)

Svar: Tack :)
Sara

9 Jörgen:

Bra jobbat!
Säg till när ni vill hänga med på ett spinningpass.

Svar: Jaaa. Men det vill vi ju! När kör du?
Sara

Kommentera här: