Color Run

Jag längtar ju som en galning efter att komma igång med löpningen igen. Visst är det gött med promenader men inget slår att få ta ut sig ordentligt på en löprunda, eller få känna det där springmoodet när det känns som att man skulle kunna springa hur långt som helst. 
 
Men jag inser ju att jag kommer vara långt ifrån den form jag var i innan graviditeten, men någonstans ska man ju börja. Så det känns perfekt att starta upp med ett kul lopp i september. COLOR RUN. 5 km springer man och vid varje kilometer blir man nedsprutad med färg, ingen tidtagning utan bara på skoj! Så ett lopp för alla helt enkelt! Därför ska det bli skoj att köra detta ihop med ett gäng kompisar! Alla som vill kan hänga på!!?
 
Igår var sista ordnade träffen med föräldragruppen. Men vi har redan bestämt att ses för en fika på Torslanda Torg nästa Tisdag. Jättekul tycker jag att fortsätta hålla kontakten och följa varandra både nu innan bäbisar kommer och efter! 
 
Vårvädret var inte fel igår heller. 13 grader hade vi här så jag hann med både en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen. Den senare promenaden tog jag här uppe i skogen vid oss. Lite utmanande terräng men så skönt att gå i skogen. När jag började närma mig vårt hus igen kände jag att jag var tvugen att ta mig upp på det högsta berget för att se om man såg havet därifrån. Lite kämpigt, men helt klart värt det. För det var så vacker utsikt därifrån. 
 
 
Idag ska jag iväg och träffa min jobbarkompis Sabina på eftermiddagen. :-D Och imorgon är dagen jag längtat efter lääänge! Så ska jag äntligen få träffa mina bästisar igen. Så längesedan nu, var det i september!? :-O Jag och Justine tar nämligen tåget till Stockholm imorgon kväll till vår Helen!! som jag längtar efter och saknar dessa två tjejer!!
 
 
 / Sara

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Såg det loppet idag och letar också efter andra som är sugna!! :-D
Såg på anmälningssidan att även barn 8-13 år får vara med, så jag tänkte ev. dra med mig äldsta sonen. :-)

Kram M

Svar: ja kul! då ses vi där! såg att om man bokar nu, early bird, så är det billigare!
Sara

2 Madde von F:

Jag hade också tänkt springa colour rum, så kul! Men så fick jag veta i veckan att vi är bortresta då, så typiskt :p

Kommentera här: