Startar helgen på bästa sätt ;)

Nämligen med långpass, sushi och Ben&Jerry!
 

Ja idag hade jag planerat in ett långpass efter jobbet. Hade stängningen idag så när jag kom hem var jag ganska trött och seg och funderade ett kort litet ögonblick på om jag bara skulle ta en snabbrunda istället. Men sen kom jag och tänka på att det är mindre än en månad kvar till Lidingöloppet, så det fick mig att hålla mig till planen ;)
 
Med musik i lurarna gav jag mig iväg. Det var till en början riktigt härligt väder, lite småmulet men helt vindstilla och jag sprang längs båda delssjöarna. Så fint där!
 
 
Det är en väldigt kuperad runda och jag pustade och flåsade en hel del. Men jag tänker att det är bra träning inför lidingö att springa långt och backigt. För det är ju inte kännt för att vara en platt runda direkt! Jag börjar bli ganska nervös för Lidingöloppet nu faktiskt. Kommer jag palla att springa 3 mil!?! Vad ska man våga hoppas på för tid? 2 mil springer jag ju på runt 2 timmar. Men jag tror inte jag springer 3 mil på 3 timmar! Den som lever får se helt enkelt! Och om jag nu överlever lidingöloppet så lär jag märka det! ;)
 
Kvällen långpass var inte riktigt så långt men 17 km lyckades jag få till iallafall. Med både sushi och ben&jerry väntades på mig hemma så gick det ju ganska bra ;)
 
Ha en go helg!
 
Sara

Kommentarer:

1 mammaspring:

Fint jobbat! Jag tror du klarar det. Då man tränar kommer man sällan upp i sin max.fart. Under tävling pressar man sig lite extra och hittar oanande krafter. Du är hur som helst grym!

Svar: Nä det har du rätt i! På ett eller annat sätt ska jag klara det iallafall! Om jag ska ska krypa i mål ;) haha. Ge upp finns inte iallafall :)
Sara

2 Anna:

Förstår din oro, jag är precis likadan. Det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt. VIlken fin runda du fick ihop <3 Kramar

Svar: Tack :D Ja men lite nervositet hör väl till! :)
Sara

3 EmelieMaria - träning&annat:

Härligt jobbat! Tror du kommer klara det fint :)

Svar: Tack :-)
Sara

4 Villa Freja:

Vad duktig och ambitiös du är efter en lång dag på jobbet. Kram.

Svar: Ja! Det är ju tur man tycker det är kul med! Annars hade det nog aldrig gått!
Sara

5 Lina:

Det kommer gå fint! Precis som mammaspring skriver på lopp kommer oväntade krafter in :) igår sprang jag mitt andra löplopp och i studen vågade jag pressa mig mycket mera än på träning, man blir så hög på endorfiner och se alla omkring springa :)

Perfekt avslut med ben&jerrys :)

Svar: Ja det har ni helt rätt i :-) men sen hör väl lite nervositet till också :-)
Sara

6 LöparFia:

Det är bra med 17 km kuperat pass! Tror att du kommer klara Lidingöloppet galant. Man klarar alltid mer än vad man tror!

Svar: Ja men så är det! Vill man sågår det :-)
Sara

7 Andreas:

Det ser helt klart mysigt ut! (:

Svar: :-)
Sara

8 Sofia:

Grymt starkt att ta dig iväg sådär. Tror Lidingöloppet kommer gå galant. :)

Svar: Ja vill man så går det :-)
Sara

9 Anki:

Låter som en riktigt bra långpass, och överlag en bra start på helgen! Blir riktigt pepp på att springa längre pass nu, har inte blivit mycket längre en 1mils-pass denna sommar, ska skärpa till mej i höst! :)

Svar: Ja men 1 mil är inte tokigt heller. Men det är en speciell känsla att springa långt och se att kroppen faktiskt fixar det :)
Sara

Kommentera här: