Langkawi

Igår lämnade vi Thailand och begav oss mot Malaysia. Det var den värsta båttur jag någonsin vatt med om. Till och med John tyckte det var hemskt som ändå är väldigt båtvan. Stora vågor hindrade inte den galna thailändarn från att köra full fart så vi bokstavligen flög upp på vågorna och stora vågor bara sköljde in över oss hela tiden. Dyngsur från topp till tå, fruktansvärt illamående och dödsångest. Trodde ärlugt talat inte jag skulle överleva. Men det gjorde jag och bestämde.mig direkt för att jag INTE tänker åka båt till fastlandet aen för att ta buss till singapore. Så igår bokade vi flyg den 3:e istället. Inga mer båtar!!! Langkawi tycks vara helt ok. Väldigt billig öl. Köpt öl för ca 4 kr styck igår :) Det finns mycket att se och göra här. Även en hel del shopping. Dock är inte stränderna och vattnet så bra här. Vattnet är grumligt och när man jämför med koh lipe så blir man ju lite kräsen. Första doppet idag kände jag hur det brände till som fasen på foten och upp på ena benet. Jag fick panik och rusade upp ur vattnet. Brände som tusan och blev röd, knottrig och svullen. Livräddarna sa att det var brännmanet och sprutade något på foten och benet. Det sved rejält först men sen la det sig. Nu är jag bara stel och öm i foten. Så alltså inga mer bad här tack. Vi får hitta på annat än att sola och bada! Man börjar faktiskt lite smått längta hem nu.Ska njuta av det sista nu men skönt ska det bli att komma hem till sitt liv igen, komma igång med träningen och sen har vi ju faktiskt ett brölopp att tänka på med. Inte vårat då utan några av våra bästa vänner som gifter sig i sommar och jag och John är värdpar! Ha de fint alla!

Kommentarer:

1 Helelala:

åå va tråkigt att du inte gillar langkawi, vi som älskade ständerna där! va ju iofs för att vi va heelt själva på dom! är de mycke turister nu?
klart vi ska planera ett annat bröllop också ;) puss påre

Svar: ja ganska mycket.Men vi har bara sett cenang stranden än. Ska hyra moppe imon och åka runt och se.mer stränder.Hihi. Ja ett annat brölopp ska ju med planeras :) puss pårämä
Sara

Kommentera här: