Redo för årets sista utmaning!

Vad dramatiskt det lät, men ja så är det ju iallafall. Nu laddar jag för det här årets sista lopp. Nämligen Finalloppet i Skatås, Göteborg. Det betyder att när jag var på gymmet idag fokuserade jag enbart på överkroppen och lät benen vila. Inför ett lopp vill jag ha pigga ben och tycker därför att minst tre dagars träningsvila för benen är lagom.
 
Förra året tyckte jag att Finalloppet var det roligaste loppet det året och därför ser jag riktigt mycket fram emot Lördag. Vi får se om det är lika blött och lerigt den här gången. Nu har det ju regnat en del det sista.
 
2 bilder från förra året
 
 
 
Endast en dag återstår nu av Oktober. Imorgon är det Halloween dessutom ;-) Träningen under oktober är jag nöjd med. Bra varriation mellan löpning och styrketräning. Ett litet pass spinning har jag också fått till ;) Första veckan var det lite återhämtning från Lidingöloppet men sen känns det som jag kommit igång bra igen!
 
 
Det är kul att logga sin träning tycker jag så man kan gå tillbaka och se hur månaden har sett ut!
 
/Sara

Kommentarer:

1 Miranda:

Ah kul med finalloppet! Jag har ännu inte bestämt mig. Men jag håller med, det var verkligen roligt förra året så det kanske blir start ändå..

Svar: Ja klart du ska :-) det är ju alltid skoj med lopp!
Sara

2 Camilla:

Ska bli kul på söndag! Kan ju omöjligt va lika blött o lerigt som förra året. Sprang idag- ooootroligt sega ben. Stormens löpning sitter nog i ;-)
Pöss

Svar: LÖRDAG inte söndag milla....då är du en dag för sent ;) Då får du vila benen nu så de är pigga å glada i helgen :-) pöss
Sara

3 Camilla:

Ja! Lördag! Visste det. Skrev bara fel:-D
Ja nu ska jag vila.
Sov gott

4 Mattias:

Vad duktig du är, önskar dig all lycka i loppet!

Skall du springa Tough Viking?

//Mattias

Svar: Tack så mycket :DNej det ska jag tyvärr inte, men skulle gärna vilja!!! ;)
Sara

5 Anna:

Va skoj! Kör hårt i helgen!
Och jag håller med. Jag för också en logg över min träning för att kunna ha koll och gå tillbaka och kika. :)

Svar: yes, det ska jag göra :)
Sara

6 Carolin:

Ja det ser ut att bli en del regn till innan helgen så kan nog bli slabbigt..
Vad använder du för program för att logga träningen? Har provat lite olika men inte blivit nöjd..

Svar: Det är på gramin conect. Där man loggar sin träning när man har en pulsklocka av Garmin, men man kan även lägga till massor av olika pass förhand. Det går ha användare där tror jag även om man inte har någon garminklocka. :)
Sara

7 Ida:

Ska man tro väderprognoserna kan vi nog räkna med lite lera på lördag... Inte jättesugen på det faktiskt, haha.
Men kul med lopp i alla fall, lite regn och blåst och lera och sånt ska man väl klara! :D

Svar: Ja det är nog så :D Joooo, ju lerigare desto roligare ;) hehe
Sara

8 JJ :

Vilken träningsdagbok använder du dig av?? Känner inte igen sidan

Svar: Det är från Garmin Conect. Den sidan du har om du har en Garmin-klocka så där kan man ladda in alla sin pass man gjort med klockan men även lägga till pass för hand :)
Sara

9 Rund är också en form!:

Åh vad jag önskar att jag kunde springa! Har ju hört så mycket gott om det loppet..... KASS TAJMING!!!! :-(

Spring åt mig också! Dubbelt så fort måste det gå alltså... Hihi! ;-))
Kram M

Svar: Ja stackare, fy va trist!! Men du repar dig och det kommer fler lopp!! Men jag lovar att springa för dig med, jösses va de ska gå då ;)
Sara

10 Mari:

åh vad kul :) Lycka till !!!!

Svar: Tack :)
Sara

11 Lina:

Roligt med ett sista lopp! Snart är det dags för mitt sista lopp också! Pirr i magen!

Svar: Ja det är ska bli kul! Jamen ditt är aningens galnare ;)
Sara

12 Julia:

kör hårt!! lycka till :D

Svar: Tack :)
Sara

13 Jörgen:

Ska bli jäkligt gött.
Jag misstänker att det kommer bli lite lerigt.
Jag siktar på sub 2h. Du?
Jag antar att du springer 19km. Eller? ;-)

Svar: Ja det lär bli blött, men det är ju kul det med! Nä jag bangade faktiskt långa rundan å tar den korta på 10 km ist ;-)När jag anmälde mig direkt efter Lidingöloppet var jag inte alls sugen på att springa långt, men nu ångrar jag mig lite ändå ;)Lycka till Imorgon!!
Sara

14 Anna:

Tentor på de viset borde förbjudas. Usch, man kände sig underlägsen och dum :( vad härligt med ett lopp och vilken fin träning du fått till i oktober. När startar loppet? Kramar

Svar: Tacl :-D Loppet är imorgon vid 12 tiden :)
Sara

Kommentera här: