13 mil cykel och första vurpan.

Nu känner jag mig väldigt nöjd med mig själv och min gymma fästman. Strax innan sju gick vi upp idag på lediga dagen, åt frulle och gjorde oss redo för en långrunda. Idag hade vi shoppat lite nya cykelsaker, bland annat en cykeldator som skulle få invigas idag. Det är ju faktiskt kul att kunna se exakt vilken hastighet man håller och hur långt man kört. 
 
Vi körde ner mot kungsbacka och fjärrås. Ganska tidigt på rundan, efter kansk 2.5 mil skulle vi göra ett litet stop för att kolla kartan för att se vilken väg vi skulle ta. John svängde upp på en trotoar och jag följde med upp efter. Problemet var bara att jag glömde lossa fötterna och när jag inser det är det försent. Faller rätt ner i vägen, ner för den dessutom höga trottoarkanten, så ett extra högt fall kostar jag på mig när jag ändå slår till. Tar emot med handen och armen så nu är jag lite röd och svullen och har väldigt ont precis under tummen. En bula på armen har jag också. Men nu har jag gjort min första SPD-vurpa. Väldigt jobbig känsla när man vill sätta ner foten men det går inte. Cykeln klarade sig med lite skrapmärken och sensorn till datorn åkte in i hjulet, men det gick fixa till.
 
Med vin ner till fjärrås var skönt. Bra fart över 30 km/h nästan hela vägen. blev det tyngre när vi fick kämpa mot den ganska starka motvinden. Men det gick ändå hyfsat bra. Motvind ger starka ben!!! 
 
Vi hittade ett så mysigt fik på vägen med nybakta frallor som doftade så gott. Men där tog de bara kontanter, vi som bara hade kort :-( Fick trampa vidare och i Hyssna hittade vi bara ett sketet litet glasshak med gammal seg glass. Men det fick gå det med. Men när vi börjat trampa igen kommer vi inte mer än 2 km och cyklar förbi ett annan fint och mysigt bageri. Typiskt! Oflyt i fikandet men ganska bra flyt i cyklingen. ;-)
 
Benen kändes helt okej idag och även när vi kom hem igen kändes de starka och kunde fortsatt länge till,. Men rumpan är värre, den var INTE sugen på att nöta mer sadel idag!
 
Rundan slutade iallafall på 13 MIL!! Distansrekord för min del. Snittet låg på ca 25 km/h. Kanske en lagom fart för mig på vättern!
 
 
 
 
 
Väldigt nöjda med dagens runda! 
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Helelala:

Läskigt med vurpa! Du får akta dig för blåmärken till nästa helg du ;)

Svar: Jaaa, jag vet! Har ett på armen nu. och ett stoooort på rumpan. Men som tur är ska jag inte visa rumpan på bröllopet...förhoppningsvis!
Sara

2 Lina:

Grymt med 13 milatur!!! :)

3 Helelala:

Eller... ;)

4 Hanna:

Skönt att ha gjort en längre runda innan Vätternrundan och kroppen att kroppen känns fräsch efter det! Gott tecken! =)
De vurpor jag tyvärr lyckats med i år är av samma slag som din.....för att fötterna satt fast haha. Usch det är så läskigt! Tur att du inte bröt nåt! Ha det gott!

Svar: Ja, jag behöver lite självförtroende nu inför vättern!Haha, ja jag vet, så klantigt men aj så ont det gör!!
Sara

5 Suanne:

Wow 13 mil!
Jag har gjort likadan fastsatta-fötter-vurpa. Men det värsta var inte blåmärkena, utan att jag skämdes för alla som tittade på...hihi vad knäpp man är.

Svar: Haha. Ja jag sa det att tur vi är i obygden så ingen såg mig ;-)
Sara

Kommentera här: