Vecka 39

Idag går vi in i vecka 39. Det är alltså 2 veckor kvar till BF och nu räknas ju Graviditeten ändå som fullgången. Jag vet inte vart den senaste tiden tagit vägen. Dagarna bara försvinner iväg, trots att jag är ledig. Men jag har liksom haft lite små projekt och grejer att göra hela tiden. Sen var jag hemma i småland hos Mamma och pappa en hel vecka över påsken. Jag har hunnit umgås mycket med mina tre syskonbarn. Ja, tiden liksom flyter på....fram till nu känns det som.
 
Nu räknar man varje dag, analyserar minsta lilla ny känning i kroppen och funderar på om det inte drar igång nu. Haft mer och lite kraftigare förvärkar de sista dagarna som jag nästan trott varit något...men sen försvinner det. 
 
Det har ju varit underbart väder ett tag nu. Så jag har hunnit med massa trädgårdsarbete och härliga promenader i naturen. Så underbart att ha sin trädgård att bara småfixa med och kunna vara ute i samtidigt som vi har så fin närmiljö med skogen och havet. Lite bilder från senaste tiden:
 
Promenad till 4h-gården med grabbarna och Tess och Tony.
 
Promenad vid havet
 
Mamma och Pappa var här i helgen och på lördagen hjälpte pappa oss att röja lite träd på baksidan. Fikapaus ute i det sköna vädret!
 
Neo hjälpte mig att plantera en häck.
 
Meeen, efter dagens besök på MVC har jag nu blivit ordinerad att jag måste vila då mitt blodtryck plötsligt var väldigt högt. Hon tyckte det var anmärkningsvärt då det varit så bra innan. Så jag fick göra lite urinprover för att se om det kunde vara havendeskapsförgiftning och sen tog hon blodprover som jag skulle få svar på i veckan. Jag och neo som planterade häck igår och jag stog och grävde upp ett helt land, lastade sten och fixade. Tur det regnar idag så jag har legat på soffan stor del av dagen och tittat på serier på netflix ;-)
Vi fick även titta på vår lilla bäbis i magen på UL idag. Så härligt att få se den där inne. H*n låg och suttade på tummen och man kunde se att den plutade med läpparna. Bra på selfies redan, sa barnmorskan ;-)
 
Jag är faktiskt riktigt trött på att vara gravid nu, trots att jag haft en lätt och bra graviditet så är jag så enormt less på denna mage. Vill ha min bäbis i famnen istället nu! Jag vill kunna känna mig smidig, gå långa promenader utan att svullna som en ballong om fötterna och ta korta steg för värk i ljumskarna, äta det jag vill, böja mig ner utan besvär, använda mina vanliga kläder och jackor, kunna ta på sig strumpor smidigt utan att känna sig som en flodhäst, börja SPRINGA, Men framförallt vill jag träffa vårt barn NU!!!
 
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Helelala:

Fina fina du, blir alldeles tårögd när jag tittar på sista bilden :) men du VILA nu kvinna!!!

Svar: Gulle dig😙💖 ja jag skaaa 😆
Sara

2 Justine :

Kom nu bebisen! Vi är nyfikna på dig😊

Svar: 😙😍💖
Sara

3 Träningsblogga - Ida:

Så himla fin mage! Men såklart du vill träffa bebisen nu, ÄNNU finare än gravidmage ju ;)
Hoppas sista tiden går snabbt för dig!

Svar: Tack 😊💖
Sara

4 Anna:

Ta hand om dig och bebisen nu, så att du är utvilad när det väl är dags!
Lycka till!
Kram

Svar: tack det ska jag! 😊💖
Sara

5 Rund är också en form!:

Ja, vila och njut nu, fining!
Du kommer ha fullt upp (!) när liten kommer ut...! ;-)

Kram M

Svar: ja det är väl så 😊 tack ❤
Sara

6 Hanna Karlsson:

Vilka härliga dagar ni haft. Hoppas att bebisen vill komma snart. :-)

Kommentera här: