En ny epok i mitt liv! (Tillbaka igen)

Idag är min första dag hemma som "gravledig". Sista dagen igår va rätt tung ändå. Trivs ju VÄLDIGT bra på mitt jobb. Vi har en så härlig, stabil barngrupp och de äldsta barnen har jag ju följt i 4 år nu så det känns som att jag känner dem så otroligt väl. Mina två underbara kollegor gör ju också att jobbet aldrig är jobbigt att gå till. Vi står varandra så nära och trivs så bra ihop. Känns konstigt att jag inte ska ha dem som sällskap varje dag nu! Men vi kommer ju såklart ses ändå. Sista dagen firades med tårta till alla fröknar och glass till barnen. Jag försökte in i det sista att inte gråta men när jag skulle gå och alla kramar från barnen och så fina ord från mina kollegor gick det inte hålla tillbaka tårarna. Jösses, de bara vällde fram. En tjej sa -Va inte ledsen Sara, vi ses ju på sommaravslutningen! Åh godingar, va jag kommer sakna dessa sketongar och fröknar!!
 
 
 
Men nu är jag inne i en helt ny del i mitt liv. Att vara hemma nu och vänta in bäbis i lugn och ro känns helt rätt! Jag har ju mått fantastiskt bra hela graviditeten och inte haft några "krämpor" alls! Nu idag har jag hunnit med att gå på vattengympa på förmiddagen. Har gått på kvällarna annars, men nu när jg är hemma bytte jag tid. Så det var jag och pensionärerna ;-) Men vattengympa är perfekt när man är gravid tycker jag. Det blir inte så stötigt och tungt som vanlig gympa eller löpning. Nu sitter jag med hjärtklappning i soffan och kollar damstaffetten. 
 
/Sara
 
 

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Det känns skumt att gå hem på heltid. Men sen kommer det kännas lika skumt att inse;
Kommer jag inte vara hemma på heltid för ALLTID... Va?!? Haha! ;-)

Kram M

Svar: haha, ja jag kan tänka mig det! Man är ju en vanemänniska ;-)
Sara

Kommentera här: