Knutte-Morsa!

Nu ska jag berätta något väldigt skoj (iallafall för mig) 😃 Idag efter frukost packade vi in hela familjen i bilen och åkte till en bit utanför kungsbacka där jag skulle kolla på en motorcykel. Vi har börjat klura på vad som är smidigast när jag börjar jobba sen. Innan cykelpendlade jag ju 15 km varje dag till jobbet, sen när jag blev gravid tog jag bilen till jobbet. Men cykel känns inte som ett alternativ nu när man har en skrutt att skynda hem till och bil kostar ju en del med trängselskatt och dyra p-avgiften. Så då kom vi på att jag har ju faktiskt MC-kort. Billig i drift och man slipper både p-avgift och trängselskatt. Perfekt för en smålänning som jag.

Jag var ganska nervös innan faktiskt för jag har inte kör motorcykel på typ 7-8 år. Men efter bara någon vända fram och tillbaka när jag provkörde så satt det ändå. Jag slog till och sen skulle den ju köras hem med. Jäklar i min lilla låda va kul det va! En loten bortglömd knutte väktes till liv i mig. Värsta Adrenalinkicken hade jag när vi kom hem. Så skoj 😃

Sander provsitter mammas hoj 😂

Imorgon får det nog bli en liten tur innan vi ställer av den för vintern!

...Varenda steg häromdagen på löprundan kändes tung, alla har vi sådana dagar. Men jag tror att det är då man blir starkare! Det var iallafall en välbehövlig runda för att rensa tankarna. 


/Sara

Kommentarer:

1 Justine :

Jag vill med köra mc! Du är så cool!

Svar: ta kort juggis så kan vi bilda en mc klubb. cola knutte morsor 😂 jade glömt hur kul de va!!
Sara

2 Tess:

Spännande Sara! Grymt coolt! :)

Svar: 😃
Sara

3 Anonym:

Vaov vad häftigt!Kör försiktigt bara.

Svar: känner mig supercool faktiskt 😎 tack det ska jag!
Sara

4 Anonym:

Häftigt! Såklart Sander också ska åka hoj! Vidar hälsar att han ska försöka att inte dregla ner hela Sander nästa gång dom ses!! 😍

Svar: haha. tror sander gillar det i smyg 😉
Sara

5 Helena:

Oooo snacka om cool! Jag älskar också köra hoj men har inte kort. (så jag kör såklart inte ... hehe)

Svar: :-D
Sara

6 Tuss:

Avskyr dom där tunga rundorna när det bara känns jobbigt, å andra sidan så känns det toppen att man iaf inte gav upp.

Har startat en grupp på Facebook för träningsbloggar, gå gärna med och dela dina inlägg där!
Länk: https://www.facebook.com/groups/938844996152006/

Kommentera här: