5 månader

Tiden vet jag inte vart den tar vägen. Men det stämmer iallafall att den går snabbare när man blev föräldrar  (därför jag uppdaterar såsällan). Sander blir redan 5 månader nästa vecka och jag har inte jobbat på 7 månader!! Känns ju helgalet.
Man vänjer sig snabbt på att ja en vardag hemma. Men en liten del i mig har börjat sakna jobbet också. 

Jag har börjat komma igång bättre med träningen igen. Gympa två kvällar i veckan och så försöker jag springa 1 eller 2 gånger mellan det. Sen går ju jag och Sander på massor av promenader. Men det är ju roligare att springa när man har ett mål så jag och syrran har anmält oss till finalloppet. 1 mil i terräng första helgen i november. Ska bli kul att se va man går för. 😉 Vilket inte lär vara så mycket men känns lagom att börja springa milslopp nu. 

Men Sander 5 månader. Hur är han nu då!?. Han blir bara härligare och roligare för var dag. Tycker livet som mamma blir lite bättre för varje månad som går. Nu kan Sander leka nöjt med en leksak eller sina fötter  på en filt ett tag. Han kan nöjt hänga på ut i vagnen (bara jan har något som prasslar att tugga på 😉) igår satt han i vagnen och tittade på när jag klippte gräset. Så nu hinner man med liiite lite mer än att bara bära bebis 😂 Han har börjat smaka mat och tycker det är gott. Så nu är han nästan uppe i en hel smakporttion gröt på kvällen. Han sover fortfarande helt kasst. Vaknar gärna MINST en gång i timmen hela natten och vill ammas lite. DET tar på krafterna att inte få sova. I helgen ska vi köra ett krafttag och försöka vänja av vid nattamningen. Så får vi se om det kan göra att han inte vaknar lika ofta sen. 




Sara


Kommentarer:

1 Helelala:

Älsklingar :D snart ses vi!!! Då ska ja ta hand om mamman :)

Svar: ja de låter bra det ❤
Sara

Kommentera här: