vågar knappt tro det är sant

Hade aldrig kunnat föreställa mig vilken stor grej detta med sömnen skulle bli när man får barn. Sedan Sander va ungefär 2.5 månad började han en besvärlig trend med att vakna en gång i timmen hela natten. Det började ungefär samtidigt som jag började liggamma. Han kom nog helt enkelt på att det är gött att ligga där och myssnutta lite. Jag däremot tyckte det var galet jobbigt att aldrig få sova mer än en timma i stöten. Förts trodde jag det var en övergående fas. Men den bara fortsätte. 
Nu är Sander 5 månader (nästa vecka) och vi hade bestämt oss för att den här helgen köra ett race med avvänjning av nattamning. Vi var inställda på några nätter med lite sömn och mycket gråt. Meeen, jag vet inte om Sander kanske hade hört våra planer för första natten somnar han som vanligt vid 20.00.  Brukar vakna första gången mellan 22 till 23.30 igen, men han vaknar inte så vid 23-tiden går jag och lägger mig och vaknar inte fören vid 03.30!!! Whaaat. Sander får en skvätt ersättning  (ingen tutte på natten) och somnar om mellan mig och john och vaknar inte fören strax efter 7 igen. Wuuuhuuu. Vilken grym natt!!
Nästa natt så somnar han igen vid 20 och vaknar igen vid 3.30. John ger honom lite flaska men har tar nästan inget och somnar igen i sin egen säng efter bara max 10 minuter. Sen vaknar Sander 06.45. Vi går upp och tänder ljus, dricker kaffe och mysammar i soffan. Två superbra nätter på raken. Men vågar ändå inte hoppas. 1 gång är ingen gång och två är lika med noll 😉 Men vi får njuta av en grym helg med go sömn!
Morgonmys med pappa ❤


Nu ska vi ta en promenad till gårdsbageriet och fika med Linda, Joakim och Vidar! 

/Sara

Kommentarer:

1 Träningsblogga - Ida:

Härligt! Hoppas det håller i sig :)

Svar: det hoppas jag med 😃
Sara

2 Helelala:

Njut mamman 💕 Två är ju bättre än ingen ;) trevlig söndag på er

Svar: ja och nu är vi uppe i tre :-D Njuter av det och samlar styrka! :-D
Sara

Kommentera här: