Inskolning dag 1

Vilken dag alltså! Jag känner mig helt tömd nu! 


Första inskolningsdagen för Sander (och mig) Jag var nog mest spänd och nervös av oss! Men det verkar som Sander va lite pirrig för att börja förskolan för han vaknade tidigare än han någonsin gjort innan. Redan kl 06.00 gick vi upp idag men vi började inte fören vid kl.9! Så det var absolut inte bästa förutsättningarna för sander va trött redan när vi kom.

Men väl där strosade han bara rakt in och började leka med de stora barnen. Det är en 1-5:a vilket känns toppen för Sander. Han är ju van vid att leka och busa med större barn. Tror inte han trivts lika bra på en småbarnsavdelning. 

Sen va vi med på allt under förmiddagen. Samling, lek och lässtund. Men då började Sander bli riktigt trött och hungrig så när det väl var dags för mat vräkte han i sig två stora portioner och därefter somnade på 2 minuter. De sover ute i vagn och det funkade fint! Sen var det dags för oss att gå hem och vi kände oss båda (hoppas jag) riktigt nöjda och positiva till första dagen på förskolan!

Vi drog vidare till nästa förskola, nämligen Neos och mitt gamla jobb. Va runt och hälsade på lite gamla kollegor och sen plockade vi med oss Neo hem. Här fortsatte två kussar att röja runt. Senare på kvällen när vi körde hem neo och tog en kvällsfika hos syrran skulle John springa hem därifrån och jag och Sander tog bilen. Vi har bestämt att vi ska se till att vi kan komma ifrån och springa/träna minst 2 gånger var själva på veckorna och försöka springa ihop en gång på helgen. Känns lagom just nu! 
Väl hemma inser jag att John har nycklarna! Suck!! Så går det efter en dag när man är virrig pch trött! Jag och Sander fick hänga i garaget tills John kom hem 😂

Kommentera här: