Töntar i skogen ;)

Gött mos i dubbel dos! Idag kom en tjej och köpte mina cykelskor, för 200 mer än de låg ute för. Hehe, jag är en bra försäljare jag ;) Här prutas det inte neråt utan uppåt!
 
Efter mysfrulle idag knallade jag och John upp till skatås för att vara med när Göteborgs skidklubb anordnade en prova-på löpning för tjärnrundan som ska springas på Finalloppet den 3 november. Det är den sista grenen i Göteborgsklassikern. Samling 9:45 och vi fick dela in oss i två grupper en lite snabbare och en lite långsammare. Den snabba skulle springa på 5:00 tempo ungefär och den långsammare på 6:00 till 6:30 tempo. Valde den långsamma och 10:00 gav vi oss iväg på den milslånga banan. Gick bra i början men sen hade jag svårt att hålla uppe farten. sprang på under 6 nästan hela tiden så det gick ju snabbare än utlovat. Men det gick bra! Runndan är grymt kupperad, mycket terräng och banan slingrar sig fram över stock och sten varrierat med smal grusväg. Riktigt rolig runda men fy tusan så jobbig. Tror till och med jag tyckte den var värre än lidingöloppet. Massa backar hela tiden, branta och långa. Lerig och härlig blev man med. Men vi kom i mål tillslut på 1.02. John var snäll och sprang med mig hela vägen. Han fick till och med koppla bort mina armar på jackan åt mig i farten för jag blev dyngsvett! Det fåniga var att vi hade likadana kläder på oss. Såg ut som två supernörd töntar där vi kom springandes i skogen likadana. hehe
 
Hemma när vi upptäckte att vi klätt oss likadant. Lika t-shirts och lika jacka. Fast olika färger då som tur är. John klär inte lika bra som jag i rosa :)
 
 
Jag är knallröd och på John syns det inte ens att han sprungit. Men när jag nu kände mig så duktig som gick upp tidigt för att springa en mil på en lördagsmorgon kunde jag lika gärna fortsätta så tog fram min rosa fina matta och tränade lite mage och rygg. 
 
Plankan :)
 
Nu har vi vatt och fixat nya cykelskor till mig, sådana som jag ville ha från början. Så nu ska det nog bli bra tror jag. Nu kan jag ha dem både till cykeln och till spinning. Ska testa dom imorgon på ett pass tänkte jag. Sen har jag spanat på en jacka på Stadium ett par gånger nu som jag blev kär i på första ögonkastet. Det är en riktig sara-jacka!!! Idag testade jag den också och blev bara ännu mera kär så nu håller jag på att övertala mig själv att jag behöver en till jacka!! 
 
TITT va fin den är!!! Vill haaaa :)
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Justine:

Snygga sportnördarna! :P

Kommentera här: