En go helg!

En lugn och go helg har jag verkligen haft hemma i kära småland!
 
Efter långrundan igår träffade jag mina vänner Tess och Petra för fika på stan. Men innan fikan hann jag göra ett bra fynd på Intersport. Tycker nämligen det är hemskt jobbigt att ha mobilen skumpandes runt i fickan när jag springer. Att ha den på armen funkar men ändå inte jättebra då det känns som den glider ner hela tiden om man inte drar åt så hårt att hela blodcirkulationen stoppas upp! Så det fick helt enkelt bli en sådan här:
 
 
Det blev ingen vidare bild...men det är ett mobilbälte, hur bra som helt! Nu kan jag ha med mig mobilen på mina rundor utan att ens märka av den :D
 
Sen satt vi på Thimons i över 2 timmar och tjötade och fikade! Kändes som förr när man fortfarande bodde kvar i Nässjö! 
 
Lite lördagsgodis unnade vi också för sen åkte jag hem och grillade med mamma och pappa, tittade på film och bara hade det gött :D
 
Vaknade till vacker vårväder idag! Pappa drog med sig en trött John ut och plantera skog. Jag tog med mig Candie på en långpromenad, bad i sjön för Candies del och anslöt sen lagom till fikat som Mamma kom med för skogsplanterarna :) Perfa!
 
 
 
Uppvilad och nöjd med en lugn helg sitter jag nu och försöker planera veckans träning! Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg! Hur ska man träna nu de sista veckorna för bästa resultat!? ;) Bara att köra på helt enkelt :D

Kommentarer:

1 Helelala:

vilken mysig helg!! ja vill gå långpromenad med dig o candie juuue!

Svar: Åhh ja!! Vi vill gärna ha med dig!! Kanske en smålandstrip i sommar! Hälsa på mig å matildha :)
Sara

2 A:

har du en golden? Jag har det och han badar i allt, lera, små pölar mm

Svar: Yes det är en golden! Hon ät galen i att bada...direkt efter badet sprang hon och rullade sig i lera ;p så då fick hon bada en gång till ;) hehe
Sara

3 Helena :

Vilken mysig helg och vad härligt med hundpromenad!!!

Svar: Ja jättemysigt :)
Sara

4 Karro:

Vilken härlig helg, smart förvaring för mobilen.

Svar: Jättehärlig :)
Sara

5 Mia - träning och småbarnsliv:

Smart med mobilbälte. Har du provat att springa med det?

Svar: Ja jag har testat en gång och det glider upp ganska mycket men man får nog bara få till spännena bra så sitter det nog som det ska :)
Sara

Kommentera här: