Världens bästa Månad!

Yeeejjj!! Nu är vi inne i December och det är ju helt klart världens bästa månad! Älskar December. Allt mys inför julen, massa julpyssel på jobbet och vi övar luciasånger för fullt! Dessutom fick vi idag starta vår julkalender på jobbet! Det är så skoj att se att barnen uppskattar det så mycket! Dessutom har jag ALLA klappar redan klara, så ingen stress här inte :-D
 
Så en liten sammantfattning på november. Trappat ner på löpningen en del nu och får in fler styrketräningspass blandat med lite grupppass på Nordic Wellness. November blev en bra måndag helt klart, dessutom slog jag ju mitt personbästamilen under finalloppet och på halvmara på ett träningspass. Kul att känna att man blir bättre! :-D
 
Rosa är löpning och som ni ser har jag minskat de passen endel. Lila är styrketräning av olika slag. En grön liten ensam ruta med spinning och några PW (Snabba promenader där man får upp flåset). Ja jag har ju fått till en hel del träning men vet ni något som jag tycker är precis lika viktigt. Vardagsmotion. Jag väljer alltid cykel framför spårvagn eller bil. Jag cyklar till jobbet i ur och skur varje dag (det blir nästan 1.5 mil om dagen). Det gör mer än vad man tror. 
 
Men idag tränade jag på gymmet vid järntorget. Valde det för där har de en stakmaskin. Så efter 10 minuter uppvärmining på löpbandet körde jag 10 minuter i stakmaskinen. Jäklar i min lilla låda va slut jag var sen! Det var ju gör jobbigt!! Bra träning inför vasaloppet, men hur ska jag klara 9 mil när jag är helt slut efter 10 minuter!! Haha! Får nog försöka få in några stakmaskinpass om snön inte behagar komma snart!!
 
 
Sen var jag lagom darrig för att köra igenom resten av kroppen. Benen sparade jag dock på inför morgondagens sista mördarpass med GRC.
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 Skosulan:

Grattis till en fin novembermånad. Och lycka till med stakmaskinen.

Svar: Tack. :-)
Sara

2 Therese:

Vad roligt med stakmaskin, sån har jag aldrig testat.

Svar: Njaaa! Så himla roligt vet jag inte! Men bra om man tränar för längdskidor utan snö :-) hehe
Sara

3 mammaspring:

Stakmaskin har jag aldrig testat! Verkar spännande

Svar: Ja de va första gången för mig med! Lite enformigt men bra träning!
Sara

4 hanna:

hehe tack :d ja fast jag föredrar faktiskt hanteln hehe .D

Svar: Ah jag med eller en kettelbell :-)
Sara

5 Alexander Öqvist:

Intressant maskin det där, har sett att det har blivit mer populärt på gym både i Sverige och Norge. Är nog framförallt SATS jag har sett den på, men aldrig provat. Kör hårt!

/Alexander Öqvist
http://www.noregrets.se

Svar: Ja e ar haft det både på friskis och nordic welness! Bra träning inför skidsänongen men kanske inte så jätte roligt :-)
Sara

6 Lina:

I Luleå hade vi en sådan stakmaskin på gymmet, pjuh va den var jobbig!! Bra jobbat!!

Svar: Ja verkligen! Helt slut sen!
Sara

7 Karin:

Vilken bra kalender du har och även skönt att kunna sammanfatta en månad sådär! Se vad man har presterat. Det ska jag också börja med! :)

Svar: Ja den är jätte bra och det är bra att logga all träning tycker jag för då ser man tydligare sen hur det faktiskt ser ut! Börja du med! Finns många olika på nätet :-)
Sara

8 Carolin:

Vad duktig du är! Det blir en svårslagen månad!

Vardagsmotion är verkligen den bästa grunden, jag ångrar inte en sekund att jag började cykla till jobbet! Vi är duktiga! ;)

Åh stakmaskin visste jag inte ens att det fanns! Super ju! Du skulle inte vara intresserad av att ge en gymintro till en noobie en dag? Nu när vi tränar på samma gymkedja. :)

Ses ikväll!

Svar: Yes absolut! Det skulle jag gärna göra :-) Kul att vi ses ikväll!
Kram
Sara

9 Rund är också en form!:

Du stakar dig inte alla 9 milen hoppas jag...? ;-)
Det går en del nedför också. Eller?
Men det är nog ändå bra att träna armar och triceps i synnerhet. Staka på i ett par månader. ;-)

PS. Jodå, vinterlöpning är mysigt. Men den kan komma lagom till jul och försvinna efter sportlovet. Det räcker. ;-)
Kram M

Svar: Nä inte riktigt men det mesta blir ju stakning. Men man använder mycket mage och rygg också i stakning så en stark bål är det viktigaste!
Sara

10 Alexandra:

Du har verkligen legat i med både det ena och andra! Bra jobbat och det var inte helt fel att ha gymmet rätt över gatan! *avis*

Svar: Haha. Nä verklugen inte! Det är så smidigt så :-)
Sara

11 Hanna:

Åh tack så mycket !:D har du haft en bra idag?

12 Carolin:

Okej. Nu har jag blivit besviken på Mapmyfitness (som är det som TomTom använder) och skaffat en Garmin Connect sida dit jag kan exportera mina träningsfiler manuellt. Men en sak hittar jag inte, vart finns den här sidan med färgade pass i kalender? Tycker att jag har letat överallt ;)

Svar: Man kan ju ställa in färger själv men kalenderna hittar du under planering och kalender. (tror jag det heter) ;-)
Sara

Kommentera här: