12 km terräng =D

Nu ni alla som tänker följa med på Löparträffen som jag skrev om i förra inlägget så har jag testat ut en slinga som vi ska springa =D
 
Idag är det strålande sol ute och väldigt varmt, så när jag ändå var på droppen i nordstan för att hämta ut våra nummerlappar till Blodomloppet slank jag in på stadium och köpte mig ett träninglinne. Äger nämligen inget och ville ha något ännu svalare att springa i än t-shirt.
 
 
Så när jag kom hem gick jag direkt upp till skatås och utgick från "klockan" där vi ska springa ifrån på löparträffen.
 
 
Här startade jag min Garminklocka och begav mig in i skogen. det var skönt för då kom man undan solen lite. I början var mina ben stumma och stela med grym träningsvärk efter Tisdagens alla grodhopp och intervaller.
 
Att jag inte springer på de små stigarna i skogen oftare! Så härligt och roligt det är. Men grymt mycket mer krävande. Man känner verkligen hur pulsen och benen får jobba utan ett högt tempo. Sådan stor skildnad med terränglöpning!!
 
Tror och hoppas att ni som följer med kommer gilla slingan. Den är rolig och utmanande med båda trail, offtrail och löpning på grusväg. 
 
En liten utmaning längs vägen kommer att bli Getryggen. Men det är det värt för där uppe har vi sen en underbart fin utsikt. Jag vill inte skrämma iväg er nu för alla kan verkligen vara med, vi tar det i vår egen takt så ses vi på toppen =D
 
Svettigt idag uppför getryggen :)
 
 
Men upp kommer man och kan njuta av den fina utsikten och härifrån är det riktigt trevlig löpning!
 
Totalt idag blev rundan nästan 12 km, men då sprang jag lite fel på ett ställe och sen sprang jag hem och inte tillbaka till klockan så jag tror att rundan kommer bli på ganska exakt 10 km!
Låter det som en lockande runda så är alla välkomna att hänga med Torsdag 27/6 kl 18:30, Skatås, Göteborg :D
 
 
Sen var det gött att ta igen sig lite på gräsmattan!
 
/Sara

Kommentarer:

1 Sara - Hold on be strong:

Gud såå härligt :D
sv: åh visst :D
kram

Svar: =D
Sara

2 Rund är också en form!:

Tror det blir göra-bra!
Höjdmeter är nyttigt. Upp kommer vi oavsett vilket tempo... Haha! :-D

Svar: Toppen :-) ja precis upp kommer vi såklart!!
Sara

3 Rund är också en form!:

Glömde ju. Skitsnyggt linne!!

Svar: Hehe, tack :-)
Sara

4 Anna:

Åh, vad gött. Bra jobbat med löpningen. Snyggt linne förresten :P

Svar: Tack :) ja de va riktigt härligt :)
Sara

5 Miranda:

Bra jobbat i solen och värmen! Om du gillar trail och lopp så kan jag tipsa om Salomon trail tour. Massa roliga terränglopp runt om i Sverige. Deltog i Kullamannen för ett tag sedan, i klass med finallopet ;-)

Svar: Ja jag har hört om det men tycärr så passar inte något av loppen i närheten in i min kalender ;) men det hade vatt kul :)
Sara

6 AnnikA:

Vilket kul initiativ! Synd att det är för långt att åka (skyller jag på, mohahhaa)

Svar: Ja ellerhur! Äh det är de väl värt att åka lite för ;)
Sara

7 Karro:

Snyggt linne.
Ser ju ut att vara en alldlesl underbar runda.
Kram

Svar: Tack! Ja den är fin den rundan :-D
Sara

8 Anna:

Snyggt linne! Jag köpte ett inför Gbg-varvet för jag saknade också ett linne att springa i. Mitt var jätteskönt och jag är helnöjd med det. Idag har jag fått hem mina nya löparskor också. Upptäckte efter varvet att det var en massa hål på ovansidan av de gamla.
Hade gärna hängt på träffen, men det är lite långt för mig att åka för 1 mil en vardag!:(
Kram

Svar: Tack! Linne behövs varma dagar :) ja de va synd men förstår ju det...näsra gång kanske det kan bli en helgdag :)
Sara

9 Louise:

Fin runda - men lite för långt bort för mig... :-)

Svar: Ja alla kan ju tyvärr inte bo nära Götet ;)
Sara

10 Lina:

Låter som en bra tur!! Kul initiativ!

Snyggt linne! :)

Svar: Tack :)
Sara

11 Jörgen:

Låter perfekt!
Getryggen har jag inte varit på sedan Finalloppet förra året tyvärr..
Ska bli kul. Hur många är intresserade?

Svar: Ja det blir kul!! :) jag tror vi blir runt 10 men ska skriva om det igen nu när det närmar sig och se om några fler nappar... :) men det blir kul att träffa lite nytt folk och springa lite!!
Sara

Kommentera här: