FINALLOPPET 2013

Vilken final det blev sen för mina lopp det här året! PERSONBÄSTA PÅ MILEN! Sjuk kul!! Så jäkla glad!
 
Jag och Milla startade i startgrupp 2 på 10 km-banan. Gick en runda på området och spanade tälten och såg oss själva på bild som rekla för hisingen runt när vi körde den! Kul ;) Sen var det dags för uppvärmning, jag var riktigt spring sugen idag. Vädret var perfekt: vindstilla, 9 grader och inget regn!! Vi stod längst fram i startfållan och pang så gick starten!
 
Iväg for vi och jag kände att benen var pigga, dock hade jag lite håll i början men den försvann efter ett tag. Efter en bit kom en kille och sprang om mig, jag hängde på och i en backe sprang jag om honom. Men efter ett tag kom han igen och spang uppbredvid mig. - Vi får växeldra sa han och sprang om. Okej jag hänger på. Men han var snabb, jag kämpade på efter honom men tappade honom efter ett tag.
 
Nä jäklar, jag ska ifatt den här killen! Så jag ökade lite och efter ett ganska jobbigt parti i skogen med mycket uppför kom jag tillslut ifatt honom. Men ändå lyckades jag inte komma om. Sen lutade det lite neråt en bit på grusväg innan man viker in i skogen igen och den lerigaste biten av banan. Mitt där i leran kom jag om och hojtade att nu är det din tur att hänga på mig. Fasiken va det sög i benen här när man slant hit och dit och kämpade sig uppför en lerbacke. Nu skulle jag bara inte släppa om honom igen. Jag sprang på och kommer fram till en lång seg backe. Här va det trögt och jag slänger en kik bakåt men ser honom en bit ner i backen. 1 km kvar och jag upptäcker att det här kommer ju bli rekord! Fy fasiken va jobbigt det var det sista. Precis på slutet står John och Joel och hejar på mig och jag spurtar det sista in i mål!
 
REKOOOORD!!!
 
 
Tiden blev 53:19. Mitt rekord på 10 km är sen innan 55:30. Men då är det dessutom på en mycket lättare bana. Den här banan är riktigt tuff med många backar och en del terränglöpning. Jag kan inte fatta att det är här jag slår mitt rekord! Galet! Förra året sprang jag den här banan på 59 minuter! Mitt mål på att kunna springa milen på 50 min närmare sig iallafall!
 
Syrran gjorde en kanontid också och förbättra sig med hela 10 minuter från förra året!!
 
 
Milla, Joel som sprang Paprikaloppet och jag.
 
 
 
 
 
 
Ja det känns ju inte helt fel att avsluta loppåret med ett personbästa! Nu laddar jag om, byter springkläderna mot maskeradkläder för ikväll blir det Halloweenfest! :-D

Kommentarer:

1 Nina:

Jeeee! Grattis, vilket finallopp!!

Svar: Tack :D
Sara

2 Rund är också en form!:

WOW! Stort grattis till PB!!! :-))

Jag hade INTE hängt med dig i det tempot. Jag får nog se om jag kan pressa in lite spring i GBG med er grupp. Det ger uppenbarligen resultat. ;-))

Kram M

Svar: Tack! Så jäkla kul!! Ja det får du göra för de hjälper uppenbarligen massor :D
Sara

3 Rund är också en form!:

PS. Och ännu en gång: ÅÅÅÅÅÅHHH, vad jag önskar att jag skulle kört mitt första finallopp i år. Tusan också!!!! :-P
Haha! Bad tajming.

Svar: Ja så himla synd!!! :(
Sara

4 Carolin:

Men stort Grattis!! Vad grymma ni är båda två! Tänk då vilka tider du kommer kunna springa på på lite lättare banor!
Hälsa grattis till Milla också!

Svar: Åh tack Carolin! Ja det va superkul och vilken bra loppdag det blev! Finalloppet är verkligen ett trevligt lopp! Jag ska absolut hälsa :D Kram
Sara

5 Niclas:

Grattis kära svägerska.

Svar: Tack kära svåger :-D
Sara

6 Robin:

Fan vad bra jobbat utav dig =)

Svar: TACK :-D
Sara

7 Therese:

Grattis!! Grymt sprunget! Jag har också som mål att komma under 50 på milen, skulle vara så roligt att klara det...och det är klart vi gör!! :-)

Svar: Tack! Ja då fixar vi det!! pepp till oss!!
Sara

8 Ida:

Yay! Grattis! Så sjukt bra!
Hoppas du firar ordentligt ikväll! :)

Svar: Oja va jag firade! (känns i huvudet idag) ;) Tack snälla du!
Sara

9 Louise:

Wow - vilken prestation! Stort grattis! Du kommer vara grym på festen! :-D

Svar: hih, Tack :D
Sara

10 JoHo:

Grattis! Vad HÄRLIGT! Kul att läsa, nu blev jag både spring och tävlingssugen :-)

Svar: Tack snälla och va kul att locka någon med springsug ;)
Sara

11 Miranda:

Men hallå vad grym du är. Grattis till din prestation!

Svar: TACK :-D
Sara

12 Mias Mil:

Vilken förbättring på ett år! Grymt!

Svar: Tack :D
Sara

13 Mattias :

Känslan som infinner sig när man sett resultattiden efter ett lopp och inser att man faktiskt har gjort något bättre tid än man trott är lätt att beskriva... Total LYCKA med ett ord! Vad duktig du är och nästa år tar du den under 50 minuter! :-)

//Mattias

Svar: Ja lycka är verkligen rätta ordet :D Tack!!!
Sara

14 Mari:

Bra jobbat !!! Woohoo :) vad kul.

Svar: TACK :D
Sara

15 Anna:

Såg på instagram att du slagit rekord. Så jäkla kul, du är gryyyym! Kramar till dig och stort GRATTIS

Svar: Åh tack snälla! Känns så kul!! Lycka :D
Sara

16 lina:

Weeee :) Stort stort grattis!! Så grymt sprunget!! Njuuuut!! :)

Svar: TACK!! jo jag njuuuter!!!!
Sara

17 Elin:

Grattis!!! Jättebra jobbat :D:D

Svar: Tack :)
Sara

18 Lina:

Grattis, superbra sprunget! :-)

Svar: Tack :-)
Sara

19 Alexandra:

Wooohooo, vilken avslutning på säsongen! :D

Svar: Ja verkligen! Jag är jätte glad :-)
Sara

20 Ida:

wow häftigt!! grattis!!

Svar: Tack :-D
Sara

21 daniela:

wow grattis! bra jobbat, verkligen :)

Svar: Tack :-D
Sara

22 Elin Brolin ~ Foto & Mode:

Åh va roligt :)

Svar: :-)
Sara

23 Emmy:

Wow, vilket lopp, grymt kämpat. Grattis!!

Svar: Tack :-)
Sara

Kommentera här: