Ny-frissad och ny-pumpad!

 
Taaadaaa!! Det var på tiden det. Nyklippt och lagt i "guldiga" slingor för en varmare-känsla som frisören kallade det! Jag blev iallafall helnöjd, inga stora förändringar direkt. Sparar ju såklart håret så jag kan göra en tjusig bröllopsfrissa till sommaren ;-)
 
Ja nystylead och fin i håret, tyvärr, slängde jag upp det i en tofs och knallade över till gymmet för ett pass Bodypump. Har ni kört det någon gång? Detta var mitt andra pass och jag börjar nu hajja grejen. Jag har insett att det är ett köpt koncept och att alla ledare kör samma pass. Inte som på friskis skivstångpass där alla ledare lägger upp sina egna pass med egen musik och man tränar muskelgrupperna mer i set (ungefär som ute i gymmet fast lite fler repetitioner). Jag kan också säga att skivstångpassen är bra mycket bättre än Bodypump då jag tycker de passen är lite flängiga och flummiga.

Jag kör Bodypump bara för att jag tycker det är kul att testa och kul med varriation. Men om man vill bli stark och få muskler är det ingen ide att gå på dom passen. Där tränar man uthålligheten i musklerna vilket också såklart är jättebra, särskilt för en som tränar mycket kondition/uthållighetsträning som att springa eller längdskidor. Men vill man få större muskler är gymmet att föredra! 
 
Fast såklart är all träning bra träning och bara man hittar något som man tycker är kul och trivs med så är det ju bara att köra på. Jag gillar att stånka på gymmet men kommer absolut träna Bodypump då och då =)
 
Japp det var dagens svammel det ;-) hehe.
Imorgon är det freeedag och min kära fästman kommer hem igen efter jobbresa i Norrland "någonstans". Fast jag kommer inte se han imorgon heller för han ska ut med jobbet och jag ska på myskväll med lite tjejkompisar! I helgen har jag även planerat ett långpass, bra att ta på helger när man har tid! :-D
 
/Sara

Kommentarer:

1 Karro:

Snyggt!!!
Vad roligt att vi tycker så olika jag Älskar bp, men inte styrkepass där instruktören själv lägger övningar o musik. Mest för att endel pass är riktigt bra och andra är katastrof ;0)
Kram

Svar: Ja men smaken är som baken ;-) Tycker det är kul med BP men funderar bara på vad det verkligen ger! Känner mig lite förvirrad där!
Sara

2 Karin:

Vad fin du blev! :)
Har inte testat bodypump men det lät lite som shape som jag testade tidigare. Jag tyckte det var sjukt kul men håller med, det är nog inget för den som vill bygga stora muskler. Jag vill bara ha muskler till att börja med och var helt slut efter ett pass så hade jag ett gymkort är det de jag hade gått på!

Svar: Tack :) ja de är klart att gillar man det ska man ju köra på...jag gör det gärna för att det är skoj, men jah har mina funderingar på vad det verkligen ger!
Sara

3 Helena:

Kul att du testat BP. Framförallt är det riktigt bra om man vill ge kroppen en ordentlig genomkörare.

Svar: Ja men det är de ju! Kul att köra då och då :-)
Sara

4 Jörgen:

Ibland tycker jag tempot kan bli löjligt högt, men annars gillar jag BP. Les Mills är ju lite annorlunda.
Testa Functional moves om du inte gjort det redan.

Svar: Nä de har jag inte testat..ska göra det! Jo de är kul...men lite flummigt! ;-)
Sara

5 Mari:

Snyggt det blev =) ha en bra helg nu !!

Svar: Tack :)
Sara

6 Ida:

När jag bodde i Umeå tränade jag rätt mkt bodypump, tyckte det var kul! Ska ta mig i kragen snart och testa skivstång på friskis också!

Svar: Jo men visst är det kul och ett bra komplement till annan träning. Men man ska inte glömma att det faktiskt inte bygger muskler utan snarare får man en muskeluthållighet! :-D
Sara

7 Frida Matsdotter:

Jag är ett STORT skivstångs-fan! =D Men jag gillar variationen, att få träna på många olika sätt och vis =)

Svar: Ja jag gillar verkligen skivstång på friskis! Mycket bättre än bodypump-upplägget! Men variation är alltid skoj :-D
Sara

Kommentera här: