Långpass med Lisa

Lördag morgon kom Lisa hit, vi som ska springa Berlin Marathon ihop. Vi hade bestämt att springa ca 2 timmar och gav oss iväg på en gång. Vi var ganska duktiga hela tiden på att hålla nere tempot. 6-6.30 tempo var planen. Det var nog det trevliga sällskapet som gjorde det för jag tyckte tiden flög förbi väldigt fort. Vi pratade om allt möjligt och pratade träningsupplägg och loppupplägg. Det ska bli så grymt skoj och spännande att se hur man fixar ett maraton...både fysiskt och psykiskt! " timmar gick väldigt smidigt faktiskt. Även om benen är lite ovana just nu att springa länge så kändes det mycket bättre än väntat.
 
Exakt 2 mil slutade rundan på och vi höll på i 2.04 h. 
 
 
 
Idag blev det även en sväng till gymmet med Milla så då sprang jag lite på bandet där, även om det är dööötråkigt. Men det gjorde iallafall att jag kom upp i 45 km löpning denna veckan! :-) Överkropp fick sig sen en genomkörare!
 
Resten av dagen han spenderats åt, knäckebrödsbak, städ och en promenad i kantarellskogen :-)
 
 
/Sara

Kommentarer:

1 Carolin:

Duktigt! Det är en svår process det där med att vänja kroppen vid längre turer!

Svar: :-D
Sara

2 Ida:

Åh, att du ska springa ett maraton nu också! Jag blir så grymt inspirerad av dig! :)

Svar: Ja det känns helt galet men väldigt spännande och roligt :-) tack snälla du!
Sara

3 Helelala:

Grymma ni är mina maratonvänner :D

Svar: Du kan va grym vår snabba maratonvän :-)
Sara

4 justine:

Så härligt att springa med Lisa!
Jag funderar själv på en löptur, kanske orkar 1 km om jag har tur ☺

Svar: Joo de orkar du! Du orkar mer...det sitter i huvudet. När du springer och känner att nu går det inte mer...fortsätt ändå ochefter ett tag kommer du över den tröskeln! ! :-)
Sara

5 Miranda:

45 km på en vecka! Inte illa! Berlin kommer bli en baggis! 👍👏

6 Miranda:

45 km på en vecka! Inte illa! Berlin kommer bli en baggis! 👍👏

7 Miranda:

45 km på en vecka! Inte illa! Berlin kommer bli en baggis! 👍👏

Svar: Hehe! Jag hoppas det ;-)
Sara

8 Lina:

Kul med sällskap under långturerna! :) bra jobbat!

Svar: Tack. Ja det är toppen det!!
Sara

9 Kaffehörnan:

Superduktig

Kommentera här: