Milen enligt schema

Japp så här första dagen på mitt schema nu fram till Berlin Marathon gick ju bra iallafall. Milen blev avklarad efter 15 km cykling i motvinen till jobbet och 15 km i motvinden hem från jobbet. Trampa och trampa men det kändes som jag knappt kom någon vart! Hur tusan är det möjligt att jag får motvind åt båda hållen :-/
 
Hem och svida om och drog ut på min planerad milen-runda som visade sig vara exakt 10 km. Benen kändes pigga och goa men sprang på i ett gött tempo. Shit va jag har tappat mycket i min löpning. Men det är bara att jobba upp den igen. Stressande bara att jag är i min sämsta form på länge nu när ett Maraton närmar sig med stormsteg! Men med fullt fokus nu dessa 6 veckor ska det väl gå på vilja iallafall. Jag har ju trots allt klarat både lidingöloppet, vasaloppet och vätternrundan på ren vilja! 
 
 
Innan jag drog bad jag John att lägga ut nykeln om han skulle hinna dra iväg på sitt möte innan jag kom hem. När jag kom tillbaka var han borta, dörren låst och INGEN NYKEL! Va tusan, dessa karlar!! Det va bara att sätta sig på cykeln och trampa bort till syrran som har extra nykel. Tur vi bor så nära nu, men visst blev jag lite sur ändå och just då låg inte min kära man högst upp på min favortilista! Grrr! ;-) 
 
Tack för alla fina söta kommentarer med om min uppståndelse :-D Så glad jag blir! Dock fifflade jag något med kommentrarerna och kunde inte svara på alla. Men jag fick frågan om jag har någon instagram och det har jag ju såklart ;-) Namnet där är sarasjoberg87 om ni är sugna på att följa mig där. Där uppdaterar jag ju något oftare än på bloggen!
 
Kram till er alla!!

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Du kommer fixa Maraton. Du har ett grymt pannben, kära du!! :-D

Kram M

Svar: Ååh tack :-D Ja ibland lönar det sig att vara envis...inte så snabb men det brukar ju gå ändå iallafall! ;-)
Sara

2 Carolin:

Åh visst är det alltid motvind?! Jag brukar tänka på morgonen på väg till jobbet att "det ska bli gött att susa fram i medvind i eftermiddag" men lik förbaskat har vinden vänt under dagen! ;)

Svar: Ja jag tror vinden gör så för att jäklas! ;-) Fast idag på morgonen hade jag medvind, jäklar va smidigt det gick då!!
Sara

3 Helelala:

Karlar ;) komiskt, du o ja som alltid ska va så lika, ja hade också nyckelproblem igår! Min kära granne hade snott min som ja så fint hade gömt!!! -oj då, trodde de va min!
O duu de där tempot va väl inte alls dåligt du ;)

Svar: Haha! JA typiskt Karlar! Ännu roligare va att sen när jag prata med John tyckte han att jag borde ha förstått att nyklarna låg där! Hur tusan skulle jag veta att han BYTT STÄLLE!! Haha.
Sara

Kommentera här: