Otur

Efter en härlig helg med bland annat julgodisbak med lite goa vänner och annat smått och gott skulle vi avsluta söndagen med att köpa hem libanesisk mat. Vrålhungriga började vi mumsa i oss av alla goa röror och när jag tar en av de röda rörorna känner jag direkt att något var fel. Börjar klia och svullna på läpparna, ont i magen, hugger i svalget bak i ryggen och klåda över hela kroppen. Skit också, där var det någon slags nöt som gömde sig. Envis som jag är ville jag ju inte åka in, men jag vågar heller inte ta mina mediciner eftersom jag är gravid 😕 Men när jag känner att det börjar flimra framför ögonen och andningen blir tyngre så fick vi slänga oss i bilen och åka till östra. Väl där kräks jag och blir svimmig och sen får jag ta tabletter där och då lugnar det ner sig. Sen fick jag spendera natten på östra för observation. Så trist. Jag som bara skulle äta lite mat. Men som tur var så ligger bäbben skyddad så h*n märkte inget av min dramatiska kväll och natt. H*n sprattla på som vanligt och buffar på mig där inne 💕

Igår fick därför bli en hemmadag från jobbet och jag var så trött och slö att jag låg i soffan hela dagen. Kollade igenom bloggen från året som gått och kan inte låta bli att längta efter sätta upp ett nytt mål med min träning och få utmana mig på nytt!! Även om jag njuter av att vara gravid och att jag än mår prima utan några som helst bekymmer så längtar jag efter ett riktigt monster-tränings-pass eller en lång skön Löprunda! 
Annars går jag in i vecka 22 idag 😊



Kommentarer:

1 Ida:

Fy så obehagligt! Skönt att det gick bra och att bäbis inte märkte någonting :)

Svar: Ja inge vidare 😕 Tack!
Sara

2 Carolin:

Men usch vad läskigt!! Vad bra att ni åkte in ändå! Ta hand om dig! :) Kram

Svar: ja de va tur. synd bara jag är så envis och inte åkte på en gång 😉
Sara

3 Rund är också en form!:

Men herregud...! :-o
Vilken tur att det gick bra i alla fall. Jag är inte allergisk mot ngt ("bara" lite överkänslig mot räkor, men då blir jag bara kass i magen). Fy, vad obehagligt att reagera så fort och så kraftigt. :-(

Ta hand om dig och god jul!
Kram M

Svar: tack snäll du! ja de är allt lite obehagligt men jag är glad att de inte var jordnötter iallafall 😥 god jul du med och njut av din familj! kram
Sara

Kommentera här: