Cykelpendling och komma igång

Det känns som att jag kämpar för fullt med att komma igång med löpningen igen efter det lilla uppehållet som blev när mest fokus fick läggas på cykling inför vättern. Men nu har jag ju Berlin Marathon att träna för så vill gärna få till minst ett långpass i veckan, ett intervallpass och ett kortare men lite snabbare distanspass. Sen klämma in lite bra styrketräning för löpare med antingen ihop med ett löppass eller som ett eget pass beroende på tid. Igår gick dock dagens löprunda riktigt segt, fortfarande seg i benen efter söndags backintervaller. Ja så illa är det just nu! Men jag tog mig iallafall runt 7 km (blev lite kortare än planerat). 
 
Gjorde lite "löparstyrka" på gräsmattan hemma och sen satte jag mig i solen och slappade med lite jordhubbar. Det är så UNDERBART med trädgård!!! 
 
Något som annars funkar riktigt bra är att cykelpendla till jobbet härifrån. Kanonbra vardagsmotion att få 3 mil cykel varje dag. Det blir ju en halv vättern i veckan ;-) Men nu har det ju också varit kanonväder här ända sedan vi flyttade till huset, får väl se hur glad man är de dagar det blåser och regnar när man ska ta sig över älvsborgsbron ;-)
 
/Sara

Kommentarer:

1 Helelala:

Duktiga du som kämpar på! O snart har vi semester och då SKA vi komma igång med löpning!
Saknar dig kompis!

Svar: Yes nu kööör vi :-) saknar dig med!! De va så kul när du va här i midsomras i flera dagar!!! Jag behöver min hirre!
Sara

2 Lina:

Låter som en bra löparplan!

Härligt med cykelpendling till jobbet! :)

Svar: Ja jag tror att det är ett bra upplägg. Realistisk dessutom då jag vet att mycket tid kommer gå till huset med! :-)
Sara

Kommentera här: