Träna gravid.

Tycker det här kan vara lite svårt faktiskt hur man ska göra. Samtidigt som jag bara vill göra ett "köra-skiten-ur-mig-pass" känner jag också att just det kanske inte är det lämpligaste nu. Träna gravid är ju inga konstigheter egentligen, men lyfta tungt får man ju inte så tung styrketräning faller ju bort och så har jag inte alls samma power i kroppen som innan.
Att jag dessutom känner mig helt slut efter en jobbdag gör att jag behöver ta det lite lugnt oftast när jag kommer hem från jobbet. Därför blir den "träning" (som jag absolut inte hade kallat träning innan) bara sena kvällspromenader. Men då blir det en såkallad PW där man får upp flåset lite på ca en timma. Funderar på att vara lite tantig och köra med stavgång, det kan jag nog med när det är mörkt här ute på "landet" i Torslanda
där jag bor där inte så många ser mig ;-)
 
Men lite mer gravidtränings inspiration hade inte vatt fel så därför har jag köpt den här boken:
 
 
Hoppas den kan ge lite bra tips och ideer! Hur har ni tränat ni som har barn när ni var gravida? Körde ni på som vanligt?
 
Tack alla snälla goa ni som kommenterade och grattade på förra inlägget. Jag blir så glad för det!! :-D
 
/Sara
 

Kommentarer:

1 freja:

grattis, så kul! jag är i vecka 30 och har tränat hela graviditeten. jag har mått prima så det har inte varit ett problem. självklart tränar jag i mindre skala och med lägre intensitet, men ändå. jag har precis skrivit ett blogginlägg om det så kolla gärna :)
livsloppet.blogspot.fi

Svar: Kul! det ska jag kolla in! Ja träna går ju men man får bara acceptera att man får ta det lite lugnare ;-)
Sara

2 Miranda:

Kul att du är tillbaka! Och stort grattis!! Så fantastiskt!

Svar: Tack 😃
Sara

3 Madde:

Jag kunde inte träna som gravid pga massa omständigheter men jag råder en verkligen att göra det. Det blir lättare efteråt om inte musklerna är helt borta ;)

4 Madde:

Jag kunde inte träna som gravid pga massa omständigheter men jag råder en verkligen att göra det. Det blir lättare efteråt om inte musklerna är helt borta ;)

Svar: Tränar gör jag ju men längtar efter att ta i 😃
Sara

5 Fruwirsin:

Jag köpte också den boken och körde efter den under min graviditet, tyckte det var så skönt med övningar som fanns i en bok som man kunde göra och "visste" inte var farliga, varken för bebben eller en själv... Jag körde inga ledarledda pass utan bara styrka i gymmet och promenader, hela vägen fram till förlossningen (samma dag faktiskt😋). Stort lycka till, det är en underbar tid ni har framför er♥️

Svar: ah det känns perfekt att ha något att följa. det blir samma för mig och jag hoppas kunna fortsätta så länge med 😃 har även anmält mig till gravid vattengympa
Sara

Kommentera här: