Gör om gör rätt...

Igår var ingen bra dag. Ricktigt usel faktiskt!

Tess undra om vi ville gölja med och promenera vid Eriksberg! Ja va mysigt, det gör vi!!
Det började med ett ordentligt skyfall. Men jaja, efter ett tag kom åter solen fram och det är ju så fint att gå längs älven och hela Eriksbeg är ju så snyggt. Allt känns så modernt! 
Vi kom på att eftersom John jobbar där kanske han ville hänga på och luncha. Det ville han och vi gick till ett ställe där man betalar och sen väljer vilken rätt man vill ha. Eftersom jag hade Sander och det plötsligt blev massa kö skyndade jag fram till tavlan och det första jag såg va paneng curry. Det brukar jag ju äta så det fick det bli. Sa till John och tog med Sander och satte mig vid bordet. Första tuggan jag tog kände jag på en gång att detta borde jag inte äta. John sprang in och frågade och , jo det var jordnötter i maten!!! F*N!!! Då bara visste jag att om några minuter kommer jag bli riktigt dålig. Vi fick skynda tilbaka till bilen, kände hur det började smärta i magen, klia på kroppen och hela kroppen började gör ONT!! Jag var samtidigt så förbaskat trött, arg och besviken mig själv att jag inte är lite mer noggrann. Det är ju för tusan farligt för mig!! John fick sluta jobbet och köra mig snabbt hem eftersom jag inte hade medicinen med mig. Som tur var satte det sig inte så mycket på luftvägarna den här gången. 
Efter att jag fått i mig alla tabletter tog det kanske bara två timmar innan jag mådde bättre igen. Men sen blir man väldigt trött och dåsig av medicinen så jag kände mig helt slut hela dagen sen! Nä från och med nu ska jag alltid vara super mega jätte noggrann. Jag vill inte va med om detta fler gånger. 

Idag har vi istället haft en mysig playdate hos grannen.
Wilma och Sander spanar in varandra!

/ Sara 

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Jag har inga allergier, men kan ändå tänka mig att det är jobbigt att tänka på det jämnt, även om man borde. Förstår att det är lätt att glömma, menar jag.
Tråkigt och jobbigt när det händer! :-(
Men tur att det gick så bra som det gjorde, ändå.

Kramar!

Svar: ja tur i oturen öndå! tack! kram
Sara

Kommentera här: