Terränglöpning

När man har en bäbis får man springa när tillfälle ges. Idag var det mitt på dagen när solen stekte och vi precis ätit pizza. 
Innan ville jag helst vänta två timmar efter mat med att springa för att inte få håll. Men nu va det bara att ge sig av när Sander och John skulle ta en promenad.

Bestämde mig för att det fick bli en runda i skogen. Jag springer inte ofta terräng men nu har det blivit det de två senaste gångerna. Det blir som en helt annan grej än "vanlig" löpning. Man får liksom hela tiden planera vart man ska sätta nästa steg, en del blir långa en del korta för att inte snubbla på rötter, stenar och annat. Det gör att man inte behöver springa så snabbt för att få en högre puls. Men jag kan nog behöva träna på tekniken där 😉

Såg en massa blåbär i skogen! Vill plocka och ha i frysen. Perfekt till morgongröten. Får se när det ska hinnas med bara. 

Måsta bara säga det igen. DET ÄR SÅÅÅ GÖTT ATT VA IGÅNG IGEN 😃
Jag är så peppad på att bli snabbare och starkare!!


vi är förresten hemma igen efter bra dagar i bovall och på nikullen hos Sanders kusiner Ludvig och Ellen.
Igår hade vi bäbisgänget över på grill. Supertrevligt!

Sander med sin kompis Vidar

Imorgon drar vi vidare till Småland!

Kommentera här: